Skuteczny sposób na komunikację z gośćmi to…?

Hotel marketing

W e-commerce wciąż króluje e-mail marketing. Dzięki niemu sklepy z nowych klientów czynią stałych, a ci chętnie polecają produkty i usługi kolejnym osobom. Mailowy kontakt po prostu się opłaca. Nic nie stoi na przeszkodzie, by podobnie było w hotelarstwie. Tym bardziej, że jest dostępne narzędzie, które tworzy, planuje i wysyła efektywne maile za hotelarza.

Zakupy online są coraz popularniejsze. W Polsce robimy je przede wszystkim ze względu na to, że e-sklepy są dostępne 24 godziny na dobę i żeby zrobić w nich zakupy, nie trzeba nigdzie jechać (odpowiednio 87% i 84% respondentów w badaniu Gemiusa, 2019). Najczęściej kupujemy odzież, książki, płyty, buty, kosmetyki i… rezerwujemy pobyty, organizujemy podróże. Co to oznacza dla hotelarza? Oczywiście „całą naprzód” w kierunku przynajmniej dobrej strony internetowej obiektu, publikowanie online pełnej i aktualnej oferty, umożliwianie łatwej i szybkiej rezerwacji w sieci, bycie dostępnym na każdym urządzeniu. Ale nie tylko!

POLECAMY

Klient nasz pan

Przypomnij sobie moment, kiedy ostatnio robiłeś zakupy przez internet. Załóżmy, że były to buty. Obojętnie, czy kupowałeś je na stronie konkretnej marki, czy korzystałeś ze sklepu z dostępnymi modelami wielu producentów, prawdopodobnie zostawiłeś tam do siebie kontakt i zapisałeś się do newslettera. Wielu z nas to robi, bo w zamian otrzymuje chociażby rabaty czy darmową wysyłkę. Efekt jest taki, że nie tylko kolejne zakupy robisz z np. miłą dla oka (i portfela) zniżką, ale też otrzymujesz od sklepu mailingi. 

Na pewno kojarzysz wysłaną na Twoją skrzynkę specjalną ofertę na modele Twojej ulubionej marki, zaproszenie do udziału w Black Weekend czy akcję typu „druga para 50%” z okazji jakiegoś święta. Tego typu wiadomości działają. 81% kupujących online, którzy otrzymali maile na podstawie wcześniejszych nawyków zakupowych, chętniej dokonało kolejnych zakupów (eMarketer, 2017). Również badanie SaleCycle wykazało, że na decyzję zakupową aż 59% osób miał wpływ e-mail marketing.

W dobie coraz powszechniejszych rezerwacji online do hotelarskich działań „must have” dochodzi zatem także stały kontakt z gośćmi. Podobnie jak e-sklep z butami przypomina Ci, że właśnie ruszyła nowa kolekcja butów na wiosnę i jest na nią dla Ciebie 20-proc. rabat, Ty powinieneś wysyłać gościom e-mail z informacją np. o starcie wiosennego pakietu w Twoim obiekcie. Czyli komunikować się z gośćmi dokładnie tak, jak od kilku lat robi to świat e-commerce. Hotelarstwo stało się obecnie częścią tego świata i ten trend będzie się pogłębiać.

Kto ma czas na taką dbałość o komunikację z gośćmi? Ci hotelarze, którzy korzystają z nowoczesnych narzędzi, czyli automatyzują m.in. wysyłkę wiadomości. Sklepy internetowe robią to od lat i Ty również możesz. Dzięki kampaniom cyklicznym uruchomionym w Profitroom CRM nie musisz nawet tworzyć treści do takich mailingów

4 główne powody, dla których marketerzy na całym świeci

...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy