Dołącz do czytelników
Brak wyników

Strategia zarządzania hotelowym SPA w kryzysie

Artykuł | 9 czerwca 2020 | NR 3
23

Jak pandemia Covid-19 wpłynie na zmianę wyborów społeczeństwa po kryzysie? Wszystko wskazuje, że będziemy szukać przede wszystkim zdrowia, spokoju wewnętrznego, długowieczności i to wszystko w większym docenieniu natury niż dotychczas. Usługi wellness będą rozkwitać w obliczu wzmożonego popytu. Oznacza to dla hoteli resortowych otworzenie nowych szans!

Nadal będziemy obserwować duże zainteresowanie zabiegami manualnymi, takimi jak peelingi, masaże i pozostała kosmetyka  całego ciała,  głowy oraz twarzy. Wzrośnie zainteresowanie zorganizowanymi zajęciami sportowymi, jak joga, pilates, zdrowy kręgosłup, koncert gongów czy nordic walking. Zajęcia outdorowe i wszelkie animacje na otwartych przestrzeniach zyskają na wartości. Klient będzie szukał pozornie drobnych, a jednocześnie ważnych udogodnień, jak np. wygodny materac do spania czy cisza i świeże powietrze docierające zza okien.  Wellness dla wielu stanie się stylem życia.

Ten trend wyznaczy kierunek naszej oferty. Ale czy te złote czasy hoteli resortowych w Polsce już nadeszły? I tak, i nie. Społeczeństwo w obliczu zagrożenia już zmieniło priorytety i postawiło swoje wartości na głowie. Bardzo chciałoby podróżować, korzystać z usług wellness & spa, natomiast nie każdego, nie od razu będzie na to stać. U niektórych obawa zarażenia się wirusem będzie silniejsza niż potrzeba wyjazdu.

Rynek usług wellness w polskich hotelach będzie się rozwijał, lecz nie w każdym hotelu resortowym obłożenie będzie satysfakcjonujące od pierwszych dni czerwca. Hotele 5-gwiazdkowe latem mogą cieszyć się większym popytem. Klient bogaty rzadziej wyjedzie za granicę, ale nie zrezygnuje z wypoczynku. 

Bardzo możliwe, że spędzi lato w ekskluzywnym hotelu SPA w Polsce. Sektor klientów hoteli 3* może  bardziej odczuć destabilizację finansową i być zmuszonym zrezygnować z „luksusu”. Dlatego hotele SPA z tego sektoru zdecydowanie potrzebują dobrej strategii na ten rok. Małe butikowe obiekty zlokalizowane z dala od głośnych aglomeracji i dużego natężenia ruchu będą tego lata wzbudzały większe zaufanie.

Niezależnie, w której grupie znajduje się Twój hotel, sugerujemy opracowanie dwóch strategii: dla swojego obiektu: krótko- i długoterminowej. Dziś o tej krótkoterminowej.

Oferta

To dobry moment, aby zweryfikować swoją całą ofertę, kontrahentów i wprowadzić zmiany. Nie oznacza to, że trzeba na szybko przedrukować wszystkie menu i cenniki. Pracuj na dotychczasowej ofercie, lecz dodrukuj „ wkładkę” lub menu tymczasowe. Oferuj klientom tylko najbardziej rentowne zabiegi. Jak to zrobić?

  • Dokonujemy analizy sprzedaży oraz analizy rentowności SPA MENU. Wyłaniamy najbardziej rentowne dla nas zabiegi, zestawiamy je z wynikiem popytu i na tej podstawie otrzymujemy np. 20 GWIAZD sprzedażowych. 

Gospodarka magazynowa

Podczas zamrożenia rekomendowaliśmy hotelom SPA wykorzystanie tego czasu na porządki i inwenturę. Pisaliśmy o tym w poprzednim wydaniu. To ważne, abyś teraz wystartował, minimalizując koszty i maksymalizując zysk. Oczywiście tak powinniśmy działać cały czas, ale zgodzisz się pewnie ze mną, że w każdym biznesie są czasy, gdy trzeba jeszcze bardziej ciąć koszty niż wcześniej. Obecny kryzys zmusza nas do oszczędzania, jednak mając 3, 4 lub 5 gwiazdek SPA, nie możesz sobie pozwolić na to, aby odczuł to klient. Dlatego nie szukaj oszczędności w inwestycjach, które pomogą Ci zrealizować szereg nowych usług wellness „pod jednym dachem”. Z...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy