To się dobrze kojarzy! Czyli o budowaniu dobrego wizerunku hotelu i restauracji

Hotelowy know-how

Jakie działania marketingowe hotelu trzeba prowadzić, by marka była dobrze kojarzona? Marka hotelu lub restauracji to nie tylko nazwa i logo, ale również sposób, w jaki działa biznes. Dobra reputacja to nieoceniona wartość w branży turystycznej i gastronomicznej. Dzięki pozytywnym skojarzeniom klienci częściej wybierają dane miejsce, polecają je dalej oraz chętniej z niego korzystają. Poniżej przedstawiam kilka działań, które mogą pomóc w budowaniu i utrzymywaniu dobrej marki hotelu lub restauracji.

Jeśli chcesz, by Twój hotel zyskał sympatię byłych, obecnych i przyszłych gości, musisz zadbać o najwyższą jakość usług. Po prostu. Brzmi banalnie, ale to właśnie niedociągnięcia w tym obszarze często decydują o wizerunku hotelu w oczach gościa i opinii, jaką zdecyduje się zostawić. Czystość, nienaganny stan wyposażenia, smaczne jedzenie czy miła obsługa to często klucz do budowania dobrego wizerunku hotelu. Łabędzie wyrzeźbione z ręczników czy zestaw darmowych minikosmetyków w łazience mogą być miłym dodatkiem, jednak niewiele pomogą, jeśli komfort turystów zakłócają grzyb w łazience, plamy na łóżku czy niedostępna i opryskliwa obsługa. 

POLECAMY

Odpowiednia obsługa klienta 

Najważniejszą częścią każdej branży usługowej jest kontakt z klientem. Dlatego warto zadbać o to, aby pracownicy hotelu lub restauracji byli przyjaźni, komunikatywni, pomocni i zawsze gotowi do udzielania informacji i rozwiązania problemów. Personelowi należy zapewnić szkolenia, w których będą uczeni, jak prawidłowo obsługiwać klientów oraz jak radzić sobie z sytuacjami trudnymi.

Drobiazgi

Drobne elementy, takie jak świeże kwiaty czy czyste, dobrze wyglądające menu, mogą sprawić, że goście poczują się mile widziani i docenieni. Otłuszczone menu, brudne podkładki pod talerze na stołach, bałagan przy hotelowej recepcji, niedziałająca drukarka – to wpływa na negatywny odbiór naszego lokalu. A tak łatwo o to zadbać! Co jakiś czas zamówienie papierowych podkładek na stoły czy regularne wymiany i pranie obrusów nie wykraczają poza zdolności organizacyjne żadnego lokalu. 

Profesjonalne podejście w branży turystycznej i gastronomicznej oznacza dbałość o każdy szczegół, począwszy od czystości lokalu, a kończąc na jakości jedzenia czy zapewnieniu komfortu w pokojach. Konsekwentne i dokładne wykonywanie pracy to nie tylko zadanie właściciela, ale również pracowników. Każdy element biznesu musi być starannie przemyślany i realizowany, aby klienci byli zadowoleni z oferowanych usług.

Komunikacja

Komunikacja z klientami to klucz do budowania zaangażowania i lojalności. Ważne jest, aby informować gości o wszelkich zmianach w ofercie, cennikach, godzinach pracy itp. Za pośrednictwem stron internetowych, mediów społecznościowych, a także poprzez bezpośrednie rozmowy z klientami można budować pozytywną relację. Niezwykle ważne jest także udzielanie odpowiedzi na pytania klientów i reagowanie na ich uwagi, sugestie i krytykę. Komunikacja z klientami to także marketing – a to ważny, jeżeli nie najważniejszy element budowania marki. Należy korzystać z różnych narzędzi marketingowych, takich jak reklamy w internecie, promocje i rabaty dla klientów, publikowanie artykułów w prasie branżowej czy organizowanie eventów. Działania marketingowe powinny być skierowane na dotarcie do potencjalnych klientów, jak również utrzymywanie kontaktu z już istniejącymi. Prowadzenie dużych kampanii marketingowych, na które sieci hotelowe czy sieci restauracji potrafią wydać dziesiątki czy setki tysięcy złotych, ma oczywiście sens. Zwiększa...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy