Dołącz do czytelników
Brak wyników

Zaplecze technologiczne w biznesie konferencyjnym – jak sprostać wymaganiom?

Artykuł | 21 kwietnia 2020 | NR 3
36

Na tytułowe pytanie nie sposób udzielić prostej odpowiedzi. Naszym celem jest bardziej nakreślenie ogólnego obrazu sytuacji, a także dostarczenie wartościowych „insightów” dotyczących technologicznych zmian w branży konferencyjnej.  

 

Każdy bowiem musi sam sobie odpowiedzieć – czy właśnie ta technologia, o której przeczytałem, przyda się w moim konkretnym przypadku. Czy mnie na nią stać? A można też zapytać inaczej – czy stać mnie, aby ignorować światowe i technologiczne zmiany i trendy? Może moja konkurencja tego nie robi? Zostawiając to pytanie otwarte, zapraszamy do dalszej części artykułu. 

Biznes konferencyjny składa się z wielu elementów, każdy z nich niewątpliwie przyczynia się do końcowego sukcesu (bądź jego braku). Są to kwestie związane z samym obiektem konferencyjnym – jego wielkością i położeniem – kwestia odpowiedniej polityki cenowej, strategia marketingowa, zatrudnianie właściwych pracowników. Jest jednakże również element w postaci technologii. Jak wiadomo, postęp technologiczny przyspiesza i dotyka wszystkich dziedzin życia i biznesu, nie omija więc również biznesu konferencyjnego. 

Można śmiało powiedzieć, że w ciągu ostatnich 10–20 lat technologia zmieniła nasz sposób życia, zwłaszcza jeśli chodzi o komunikację. Stale się rozwijała i rozwija w tym względzie, i wygląda na to, że nie będzie spowolnienia w tym obszarze. Co więcej, rozwiązania technologiczne będą coraz bardziej włączane i w sferę osobistą, i biznesową.

Branża eventowa i konferencyjna już doświadczyła przesunięcia w kierunku środowiska bardziej zorientowanego na technologię, w tym także cyfryzacji platform do rejestracji przed wydarzeniem i sprzedaży biletów oraz włączenia produktów opartych na Wi-Fi, takich jak połączenia wideo, tworząc standardy w całej branży. Obecnie branża eventowa i konferencyjna oczekuje szybszych zmian w zakresie nowych technologii, a jednocześnie, aby przetrwać we wszystkich obszarach branży, musi się do nich dostosować. Jest więc pod tym względem branżą doświadczalną i eksperymentującą z nowymi technologiami. Można więc stwierdzić, że istnieje rosnące zapotrzebowanie ze strony uczestników, zarówno ze strony kupujących, jak i dostawców, na stworzenie czegoś nowego, interaktywnego i innowacyjnego na konferencjach, a może nawet z konferencji.

Nowoczesne strony internetowe

Tu na początek mała dygresja – kiedyś uważano, że nowe technologie komunikacyjne i informacyjne spowodują upadek branży konferencyjnej, skoro pozwalają one ludziom komunikować swoje wiadomości i idee szybko i sprawnie. Tak się jednak nie stało. Właściwie stało się inaczej – zamiast „zabić” biznes konferencyjny te nowe rozwiązania technologiczne pomagają obiektom konferencyjnym napędzić nowych klientów poprzez uczynienie różnego rodzaju spotkań, konferencji i innego typu eventów bardziej atrakcyjnymi niż kiedyś. 

Zastosowanie tej samej technologii dało obiektom potężne – a obecnie niezbędne – narzędzie marketingowe dla nich samych, a mianowicie coraz bardziej wyrafinowane strony internetowe. Nowoczesna strona internetowa to must have każdego obiektu konferencyjnego i choć wydaje się to oczywiste, to jednak nie dla wszystkich, jak można stwierdzić po przykładach z internetu. 

Strona internetowa powinna być stworzona zgodnie z aktualnymi trendami i wiedzą programistyczną, dobrze spełniającą swoją funkcję informacyjną (zgodnie z zasadami UX), do tego w pełni responsywną, czyli dostosowaną do wymagań urządzeń mobilnych. Ta ostatnia zasada jest bardzo ważna, bo już dziś ok. połowa ruchu na stronach pochodzi z urządzeń typu smartfon czy ewentualnie tablet.

Infrastruktura sieciowa

Pozostawmy jednak strony internetowe, a zacznijmy od infrastruktury. Coraz szybsze tempo rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych sprawiło, że zadanie utrzymania aktualności w zakresie pojawiających się technologii stało się wyzwaniem dla osób odpowiedzialnych za projektowanie i obsługę obiektów konferencyjnych. Pod koniec lat 90. ubiegłego wieku obiekty konferencyjne instalowały systemy okablowania światłowodowego, aby umożliwić konferencjom korzystanie z szybkiej komunikacji, takiej jak casting internetowy i odbiór wideo w czasie rzeczywistym przez internet; później zajęte były wyposażaniem się w urządzenia Wi-Fi, aby umożliwić uczestnikom konferencji, organizatorom i prelegentom bezprzewodowe połączenie sieciowe. 

Niedługo kolejnym przeskokiem technologicznym będą sieci komórkowe i urządzenia 5G, które będą mogły łączyć się z internetem w kosmicznych prędkościach, jak i komunikować się ze sobą, tworząc tzw. Internet of Things (IoT) – czyli Internet Rzeczy....

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy