10 nowych narzędzi, dzięki którym rozkręcisz swoje social media

Hotel marketing

Praca przy social mediach może zająć naprawdę dużo czasu. Warto ją sobie ułatwić i uatrakcyjnić, dobierając odpowiednie aplikacje. Tym razem wśród polecanych narzędziach znajdziesz takie, które albo oszczędzą Twój czas, albo podniosą skuteczność działania.

Przedstawiam gotową listę

1. Szukasz inspiracji, jak zrobić ciekawą reklamę – tutaj znajdziesz gotowe kreacje reklamowe: https://www.adsets.xyz. W jednym miejscu możesz odkrywać reklamy z różnych branż, takich jak np. edukacja, finanse, jedzenie, zdrowie & fitness, internet, oprogramowanie (SaaS), e-commerce, a także kryptowaluty. Od razu widać, czy reklama jest aktywna, a także kiedy została uruchomiona. To idealne narzędzie, gdy chcesz się zainspirować, ale nie znasz konkretnych nazw reklamujących się firm.
 

POLECAMY

RYS. 1. PODGLĄD WSZYSTKICH REKLAM W JEDNYM MIEJSCU


2. Masz listę konkurencyjnych firm i chcesz podejrzeć ich aktywności? Wciąż mało znanym narzędziem, mimo że oficjalnie stosowanym, jest: Biblioteka reklam na Facebooku. Wystarczy, że wpiszesz nazwę fanpage’a i voilà (druga opcja: wchodzisz na fanpage i szukasz sekcji Transparentność strony, a następnie: Przejdź do menedżera reklam). Widzisz wszystkie reklamy, a także masz informację, od kiedy te są one emitowane. Można w uproszczeniu założyć, że im dłużej, tym lepiej działały. 
 

RYS. 2. TAK WYGLĄDAJĄ WYNIKI, GDY SPRAWDZIŁEM SWÓJ FANPAGE


3. Koniec nudnych reklam! Dzisiejszy wideo marketing mówi wprost: ma się dziać i ma być dynamicznie! Lubisz animacje, jednak ich przygotowanie trwa bardzo długo? Rzuć okiem na Jitter • The simplest motion design tool on the web. To narzędzie może np. tworzyć animacje imitujące rozmowę na Messengerze lub tweet. Prosty sposób, aby zwiększyć atrakcyjność i różnorodność przygotowanych reklam.
 

RYS. 3. KILKA PRZYKŁADOWYCH FORMATÓW. NA STRONIE JITTER.VIDEO/GALLERY ZNAJDZIESZ ICH ZDECYDOWANIE WIĘCEJ


4. Nie wiesz, co napisać w reklamie? Algorytm GPT 3 zrobi to za Ciebie: https://writesonic.com. Wystarczy, że wprowadzisz fragment opisu tego, czym się zajmujesz, a program dopisze resztę za Ciebie. Możesz zastosować go do wielu rzeczy. Ja najczęściej korzystam z: 

  • tworzenia szkiców wpisów blogowych,
  • generowania nagłówków,
  • produkowania podsumowań tekstów, 
  • przykładowych treści do reklam na Facebooku. 

Pamiętaj, że im prościej i konkretniej opiszesz swój produkt/usługę/wydarzenie, tym lepszej jakości przykłady otrzymasz. 
Oprócz tego istnieje 50 innych zastosowań pod Google Adsy oraz inne formaty użytkowe. 
 

RYS. 4. ZRZUT EKRANU Z PANELU APLIKACJI WRITESONIC


Wybierając np. copywriterski format AIDA (Uwaga – Zainteresowanie – Pożądanie – Akcja) pojawi się pięć wariantów reklamy. Wystarczy tylko minimalnie poprawić lub dostosować je do swojej sytuacji i można zastosować ulubiony sposób kopiuj & wklej.
Na potrzeby demonstracji skopiowałem fragment tekstu z podstrony „o czasopiśmie” Magazyn Marketing Online. Oryginalny tekst po lewej stronie. Na podstawie wstawionej treści program przygotowuje treść do reklamy w modelu AIDA.
Po prawej stronie jedna z propozycji copy.
Postanowiłem zachować pisownię oryginalną. Nie jest idealnie, ale wierzę, że wraz z rozwojem technologii kolejne wersje...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy