Dołącz do czytelników
Brak wyników

Hotel marketing , Sales & Marketing

25 kwietnia 2020

NR 1 (Styczeń 2019)

5 funkcji do optymalizacji kampanii online hotelu

44

Google Ads to program, który nieustannie się zmienia. Liczba wprowadzanych funkcji i zmiany rozwiązań sprawiają, że niektóre z nich ŁATWO przegapić. Google Ads MA także funkcje dostępne od lat, ale rzadko wykorzystywane. Warto wobec tego je podsumować i dowiedzieć się, jak w praktyce wykorzystać je do optymalizacji kampanii online hotelu, usprawnić pracę recepcji czy poznać naszych konkurentów w różnych segmentach rynku. 

1. Mierzenie połączeń telefonicznych

Efektywność prowadzonych działań marketingowych wielu hotelarzom trudno ocenić. System Google Ads już pewien czas temu wyszedł naprzeciw potrzebom reklamodawców, umożliwiając mierzenie połączeń telefonicznych zrealizowanych za pomocą reklamy. Mierzenie połączeń wraz z innymi typami konwersji, takimi jak transakcje online czy realizacja wyznaczonych celów na stronie, dostarczy naprawdę wartościowych danych. Dla hotelarzy telefony to cenne źródło rezerwacji. Google Ads umożliwia mierzenie 3 rodzajów połączeń telefonicznych:

„Tylko połączenie”

Najczęściej wykorzystywana opcja i najszybsza do zaimplementowania na stronie hotelu, pozwalająca na śledzenie połączeń z poziomu reklamy. Do aktywacji potrzebne jest co najmniej jedno rozszerzenie połączeń z numerem Google do przekazywania połączeń. Zasada działania tego mechanizmu pozwala na zastępowanie numeru hotelu poprzez telefon przekierowania Google, dzięki czemu możliwe jest zliczenie liczby połączeń, a sama recepcja nie odczuwa żadnej różnicy. Warto podać numer stacjonarny recepcji, a nie komórkowy, ponieważ otrzymamy najpewniej numer z własnej strefy numeracyjnej, a nie z puli 800, na który niechętnie dzwonią klienci, a ekspozycja takiego numeru może działać wręcz zniechęcająco.

Rys. 1. Przykład kreatora pozwalającego na utworzenie konwersji telefonicznych wg kilku dostępnych źródeł

 

Rys. 2. Przykład raportu połączeń telefonicznych z wybranymi metrykami, możliwy do skonfigurowania także w ramach ustalonego harmonogramu

 

Rys. 3. Przykład raportu konfiguracji konwersji, gdzie na koncie reklamowych pojawiły się automatycznie zaimplementowane konwersje z Google Moja Firma

 

Rys. 4. Grafika pokazująca zaawansowane opcje ustawień kierowania w ramach lokalizacji użytkownika

 

Połączenia z numerem telefonu w Twojej witrynie 

Funkcja pozwala na śledzenie przypadków, gdy ktoś wchodzi w interakcję z reklamą, a następnie dzwoni do hotelu pod numer podany w witrynie. Wykorzystanie tej opcji wymaga osadzenia wygenerowanego kodu na stronie hotelu i powoduje, że standardowy numer jest podmieniany na numer Google służący do przekazywania połączeń. Podmiana dotyczy tylko wizyt z kanału płatnego Google Ads. Funkcja umożliwia przypisanie uśrednionej wartości połączenia czy czasu trwania wartościowej rozmowy zliczanej jako konwersja. Następnie generuje się kod, który należy przekazać do administratora witryny.

Trzecia opcja to kliknięcia numeru telefonu w Twojej witrynie mobilnej, która działa analogicznie jak powyższa, jednak jest dedykowana dla witryn mobilnych. Mierzenie połączeń nawet tylko w wariancie śledzenia reklam pozwala także sprawdzić, jaki jest udział połączeń odebranych i nieodebranych, oraz ocenić, czy recepcja nie jest zbyt mocno obciążona innymi obowiązkami, co powoduje tym samym utratę możliwych rezerwacji.

2. Rozszerzenie lokalizacji w nowym wydaniu

...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy