Dla obiektów noclegowych nie ma skuteczniejszego sposobu na zdobycie klientów niż wystawienie oferty w sieci. Wciąż zdarzają się sytuacje, kiedy do hotelu czy apartamentu dzwonią goście lub przychodzą wprost z ulicy. Jednak zarówno numer telefonu, jak i adres najczęściej znajdują w sieci. – Potencjalni goście coraz rzadziej kontaktują się bezpośrednio z obiektami. Stawiają raczej na rezerwację przez internet – wyjaśnia Marta Porzycka.
POLECAMY
Wiele kanałów
Każdy obiekt – niezależnie od tego, czy to sieciowy hotel, pensjonat, glamping czy też apartamentowiec – jeśli chce osiągnąć sukces, powinien działać w wielu kanałach jednocześnie. Taki model biznesowy maksymalizuje możliwość dotarcia do klientów.
– Czasami zdarza się, że obiekty mają większość rezerwacji z jednego serwisu i rezygnują z pozostałych. To duży błąd, ponieważ algorytmy w dużych portalach rezerwacyjnych często się zmieniają, przez co pozycja danego miejsca noclegowego spada w wynikach wyszukiwania – ostrzega Marta Porzycka.
Na początek – strona
Zanim obiekt zacznie budować swoją widoczność w sieci, powinien stworzyć własną stronę internetową z Booking Engine wyposażonym w płatności online. W takiej witrynie można umieścić informacje o historii i wartościach obiektu oraz opis, który pomoże trafić z ofertą do konkretnej grupy docelowej. Można także dodać zakładki z galerią zdjęć, opiniami, atrakcjami czy też lokalizacją.
– Wbudowany silnik rezerwacji wraz z systemem płatności sprawią, że strona internetowa będzie silnym i niezależnym kanałem sprzedaży – podkreśla Marta Porzycka.
Google to podstawa
Ogromną wartością dla miejsc noclegowych są tak podstawowe narzędzia, jak wyszukiwarki internetowe. Założenie profilu w Google Moja Firma to nie tylko link do strony w sieci. Dzięki temu zabiegowi obiekt pojawia się na mapach.
– Takie działanie pomaga przyciągnąć klientów korzystających z tego narzędzia i szukających noclegu w konkretnej lokalizacji – wyjaśnia Marta Porzycka.
W przypadku wyszukiwarek ważne jest pozycjonowanie obiektu w wynikach wyszukiwania. Im wyżej znajdzie się strona biznesu, tym większa szansa na rezerwacje.
– Na pozycję strony mają wpływ zmieniające się algorytmy. Dlatego należy dbać o naturalność, aktualność i jakość zawartych na niej tekstów – tłumaczy Marta Porzycka.
Analiza i decyzja
Internet oferuje setki różnych portali rezerwacyjnych. To duże wyzwanie, żeby wybrać najskuteczniejsze. Przysłowiowe schody zaczynają się jednak w momencie, w którym trzeba nimi wszystkimi zarządzać.
– Kiedy obiekt jest obecny w dwóch lub trzech serwisach, konieczne staje się posiadanie takiego narzędzia jak Channel Manager. Zapewni on synchronizację rezerwacji oraz zarządzanie d...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!