Nieodłącznym elementem rzetelnej i trafnej analizy kosztów jest spójność oraz stworzenie ujednoliconego systemu. Wprowadzone systemy oraz metody analizy kosztów zapewniają nie tylko poprawny i obiektywny zestaw danych, ale również stają się skarbnicą wiedzy dla managerów.
Dział: Revenue management
Obecnie większość obiektów hotelarskich do rejestrowania, raportowania i analizowania efektywności operacji wewnętrznych i analizy kosztów wykorzystuje systemy księgowe.
Optymalizacja – niegdyś modne słowo związane z analizą wydatków oraz poszukiwaniem rozwiązań mających na celu poprawę struktury kosztów w obiekcie hotelarskim, a obecnie silny trend na rynku. W ostatnich miesiącach optymalizacja i analiza kosztów są słowami odmienianymi we wszystkich możliwych wariantach i kojarzących się z drastycznymi cięciami, szukaniem pilnych, często niekomfortowych rozwiązań.
Dziś wystawianie oferty tylko w jednym miejscu już nie wystarcza. Dlaczego? Coraz więcej osób szuka dla siebie odpowiedniego noclegu w sieci, a konkurencja nie śpi i pojawia się wszędzie tam, gdzie może w efektywny sposób dotrzeć do potencjalnego klienta. Gdzie więc powinna pojawiać się oferta obiektu noclegowego? – Przemyślany plan i dobre zrozumienie tego, jak wykorzystać serwisy w swoim biznesie, zwiększają szansę na sukces – mówi Marta Porzycka z IdoBooking.
Branża turystyczna się odradza. Pokazują to duże wzrosty nie tylko liczby rezerwacji, ale też zainteresowanych rozwojem biznesu. Jaki był rok 2022 w turystyce? Czego można się spodziewać w 2023 ROKU?
Lepsza organizacja pracy, automatyzacja czy też możliwość zarządzania sprzedażą wielokanałową – to tylko kilka zalet korzystania z systemów rezerwacji dla branży turystycznej. Jak jeszcze MOŻNA ich używać? Czy mają jakieś minusy?
Spontaniczne rezerwacje, workation czy też city Break na wsi – to tylko kilka trendów, które wykształciły się w branży turystycznej w czasie pandemii koronawirusa i zostały na stałe. Jak COVID-19 zmienił potrzeby gości i codzienne funkcjonowanie obiektów? Jakie teraz są preferencje turystów? Opowiadają eksperci IdoBooking.
Chcąc w jednym zdaniu powiedzieć, że ostatnie trzy lata były dla branży hotelarskiej trudne, to jakby nie powiedzieć nic. Miks wszystkich przeciwności związanych z lockdownami, obostrzeniami, sytuacją geopolityczną, a obecnie galopującą inflacją przysporzył i nadal pewnie przysparza niejednej osobie sporych zawrotów głowy. O silnej migrenie nie wspominając. Gdzieś otworzyła się nowa karta historii hotelarstwa i każdy stara się, głowiąc, zapisać ją trochę na nowo. Z uwagi na doświadczenia, jakie dotknęły to środowisko i zmianę, jaka zaszła w samej „personie” rezerwującego, okazuje się to być nie lada wyzwaniem.
Współcześnie trudno znaleźć dziedzinę życia, której funkcjonowanie nie byłoby wspierane przez aplikacje dostępne w smartfonach i przeglądarkach komputerów. Narzędzia nie tylko umożliwiają robienie przelewów albo sprawdzanie, kiedy dziecko dotarło do szkoły, lecz także przypominają o wizycie u dentysty. Smartfon integruje się z ekspresem do kawy, pralką i bramą garażową. Czy goście nie zasługują na podobne możliwości, które zwiększą ich komfort podczas pobytu w hotelu? Oczywiście, że tak! Teraz jest to możliwe dzięki aplikacji stworzonej przez firmę Betasi.
Technologia w hotelarstwie staje się kluczowa w zdobywaniu i utrzymywaniu relacji z klientem. Inwestycja w technologie w hotelu jest więc inwestycją w szybkie dotarcie do klienta, dostarczenie mu odpowiedniej i oczekiwanej usługi, wsłuchanie się w jego potrzeby i przyzwyczajenia, zachęcenie do zaangażowania, umilenie pobytu, zdobycie i podtrzymanie jego lojalności. Technologia jednak nie zastąpi nam profesjonalnej obsługi klienta. Nawet w hotelach „samoobsługowych”, technologia ją wspiera i profesjonalizuje.
Przy natłoku wątpliwości dotyczących zasadności i efektywności współpracy hoteli z Online Travel Agency’s, niezmiennie fundamentalna pozostaje elementarna konieczność zachowania szansy budowania świadomości rezerwującego – od momentu dokonania wyboru, do pozyskania w swoich zasobach gościa regularnego i powtarzalnego.
W dojrzałych organizacjach powszechnym zwyczajem kadry menedżerskiej jest outsourcowanie procesów biznesowych. Wykonywanie określonych prac zewnętrznymi siłami stanowi naturalny skutek rozwoju, a u podstaw leży zazwyczaj chęć ograniczenia kosztów generowanych w trakcie działalności operacyjnej oraz inwestycyjnej. Hotel jest szczególnym przykładem aktywności skupiającej w ramach jednej organizacji wiele różnorodnych procesów opartych przede wszystkim na świadczeniu usług.