1. Zadbaj o swoją stronę internetową
POLECAMY
2. Utwórz wizytówkę Google Moja Firma
Nie ma marketingu internetowego dla hotelu bez wizytówki Google Moja Firma. Jest to biznesowy profil hotelu w Google, w którym użytkownik znajdzie wszystkie najważniejsze informacje:
- godziny otwarcia,
- dane kontaktowe (dokładny adres, numer telefonu, adres e-mail, adres strony WWW),
- liczbę gwiazdek, którą może pochwalić się hotel,
- opinie klientów,
- zdjęcia hotelu (o ile prześle je właściciel, do czego zachęcamy).
Jak utworzyć i zoptymalizować profil hotelu w Google Moja Firma? Utworzenie konta jest możliwe za pośrednictwem strony: www.google.com/intl/pl_pl/business/. Jako właściciel hotelu musisz uzupełnić kluczowe informacje, wybrać kategorię biznesową, w której działasz, a następnie poczekać na przesłanie na adres hotelu specjalnej pocztówki z kodem weryfikacyjnym. Po wpisaniu kodu Twoja wizytówka jest już aktywna i może przyciągać klientów do Twojego hotelu.
Lekcja 1.
Jak optymalizować wizytówkę GMF?
- Dodaj wszystkie ważne informacje, które mogą zainteresować użytkowników i aktualizuj je na bieżąco w przypadku zmian.
- Dodaj dokładny opis hotelu i przekaż informacje o dodatkowych usługach (np. bezpłatny parking na miejscu, bezpłatne wi-fi, śniadanie do pokoju itp.).
- Uzupełnij sekcję pytań i odpowiedzi – sam możesz umieścić w wizytówce najczęstsze pytania klientów i odpowiedzieć na nie (np. pytanie o godziny zameldowania i wymeldowania).
- Dodaj wyraźne zdjęcia w dużej rozdzielczości, pokazujące zarówno obiekt z zewnątrz, jak i wnętrza (pokoje, przestrzenie wspólne, takie jak jadalnie, sala bankietowa, sale konferencyjne itp.). Możesz także zaproponować użytkownikom wirtualny spacer po Twoim hotelu.
3. Zainwestuj w pozycjonowanie lokalne dla hotelu
Podstawą marketingowego sukcesu hotelu w internecie jest pozycjonowanie lokalne. Jednym z jego elementów jest właśnie wizytówka Google Moja Firma, która umożliwia pozycjonowanie lokalne w mapach Google, a także wyświetlanie się hotelu w tzw. local pack. Jest to lista trzech wyników z map Google, które są najlepiej dopasowane do treści zapytania użytkownika. Podstawę lokalnego SEO dla hotelu stanowi jednak szereg działań, które pozwalają znaleźć się w top 10 wyników organicznych (bezpłatnych) w wyszukiwarce. W zakres pozycjonowania lokalnego dla hotelu wchodzi:
- optymalizacja techniczna strony (adresy URL, szybkość strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych),
- tworzenie treści, z uwzględnieniem lokalizacji hotelu (nazwy miejscowości w przypadku mniejszych miast czy wsi, nazwy miasta i dzielnicy w przypadku dużych aglomeracji, np. hotel na Jeżycach w Poznaniu),
- pozyskiwanie linków zewnętrznych prowadzących do strony hotelu (np. z lokalnych portali informacyjnych).
Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się zarówno w przypadku hoteli, które mają jedną siedzibę, jak i w przypadku sieci hoteli zlokalizowanych w różnych miejscowościach. Pamiętaj jednak, że najlepiej dla każdego z obiektów stworzyć oddzielne wizytówki Google Moja Firma i oddzielną podstronę w witrynie, nawet jeśli obiekty znajdują się w różnych dzielnicach tego samego miasta.
Lekcja 2.
Dlaczego warto postawić na lokalne SEO dla hotelu? Ponieważ:
- szybciej daje oczekiwane efekty – wzrost widoczności można odnotować już po 3 miesiącach, a wzrost ruchu po pół roku inwestycji,
- dociera do użytkowników, którzy faktycznie chcą i mogą skorzystać z usługi noclegu,
- daje większą szansę na konwersję (skorzystanie z noclegu).
4. Uzupełnij stronę o atrakcyjne treści
Jednym z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie klientów do hotelu jest regularne uzupełnianie i tworzenie wartościowych treści. Mogą to być zarówno treści ofertowe, jak i blogowe. Nie musisz trzymać się jednej tematyki – na hotelowym blogu warto zaprezentować najciekawsze atrakcje w okolicy, sposoby na aktywne spędzanie wolnego czasu czy przykładowe plany zwiedzania miasta i okolic.
WAŻNE
Dlaczego warto założyć firmowego bloga? Ponieważ:
- wspiera pozycjonowanie,
- zwiększa ruch na stronie,
- buduje wizerunek eksperta w branży,
- wspiera pozyskiwanie konwersji (rezerwacji noclegów) w hotelu.
Dla każdej usługi warto utworzyć oddzielną podstronę, zwłaszcza jeśli oferujesz dodatkowe atrakcje w postaci...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!