Jak promować hotel w internecie? 12 skutecznych strategii

Hotel marketing

Twojego hotelu nie ma w internecie? We współczesnym świecie, w którym rządzi cyfryzacja, bez strony internetowej i skutecznej promocji w sieci właściwie nie istniejesz. Jeśli dotychczas nie inwestowałeś w marketingu internetowym, a klienci trafiali do Twojego hotelu poprzez polecenia, to… czas to zmienić. Poznaj 12 skutecznych strategii w marketingu internetowym dla hoteli, które pomogą Ci wypromować Twój ośrodek w internecie i zdobyć nowych, lojalnych klientów.

1. Zadbaj o swoją stronę internetową

POLECAMY

2. Utwórz wizytówkę Google Moja Firma
Nie ma marketingu internetowego dla hotelu bez wizytówki Google Moja Firma. Jest to biznesowy profil hotelu w Google, w którym użytkownik znajdzie wszystkie najważniejsze informacje:

  • godziny otwarcia,
  • dane kontaktowe (dokładny adres, numer telefonu, adres e-mail, adres strony WWW),
  • liczbę gwiazdek, którą może pochwalić się hotel,
  • opinie klientów,
  • zdjęcia hotelu (o ile prześle je właściciel, do czego zachęcamy).

Jak utworzyć i zoptymalizować profil hotelu w Google Moja Firma? Utworzenie konta jest możliwe za pośrednictwem strony: www.google.com/intl/pl_pl/business/. Jako właściciel hotelu musisz uzupełnić kluczowe informacje, wybrać kategorię biznesową, w której działasz, a następnie poczekać na przesłanie na adres hotelu specjalnej pocztówki z kodem weryfikacyjnym. Po wpisaniu kodu Twoja wizytówka jest już aktywna i może przyciągać klientów do Twojego hotelu.

Lekcja 1.
Jak optymalizować wizytówkę GMF?

  • Dodaj wszystkie ważne informacje, które mogą zainteresować użytkowników i aktualizuj je na bieżąco w przypadku zmian.
  • Dodaj dokładny opis hotelu i przekaż informacje o dodatkowych usługach (np. bezpłatny parking na miejscu, bezpłatne wi-fi, śniadanie do pokoju itp.).
  • Uzupełnij sekcję pytań i odpowiedzi – sam możesz umieścić w wizytówce najczęstsze pytania klientów i odpowiedzieć na nie (np. pytanie o godziny zameldowania i wymeldowania).
  • Dodaj wyraźne zdjęcia w dużej rozdzielczości, pokazujące zarówno obiekt z zewnątrz, jak i wnętrza (pokoje, przestrzenie wspólne, takie jak jadalnie, sala bankietowa, sale konferencyjne itp.). Możesz także zaproponować użytkownikom wirtualny spacer po Twoim hotelu.

3. Zainwestuj w pozycjonowanie lokalne dla hotelu
Podstawą marketingowego sukcesu hotelu w internecie jest pozycjonowanie lokalne. Jednym z jego elementów jest właśnie wizytówka Google Moja Firma, która umożliwia pozycjonowanie lokalne w mapach Google, a także wyświetlanie się hotelu w tzw. local pack. Jest to lista trzech wyników z map Google, które są najlepiej dopasowane do treści zapytania użytkownika. Podstawę lokalnego SEO dla hotelu stanowi jednak szereg działań, które pozwalają znaleźć się w top 10 wyników organicznych (bezpłatnych) w wyszukiwarce. W zakres pozycjonowania lokalnego dla hotelu wchodzi:

  • optymalizacja techniczna strony (adresy URL, szybkość strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych),
  • tworzenie treści, z uwzględnieniem lokalizacji hotelu (nazwy miejscowości w przypadku mniejszych miast czy wsi, nazwy miasta i dzielnicy w przypadku dużych aglomeracji, np. hotel na Jeżycach w Poznaniu),
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych prowadzących do strony hotelu (np. z lokalnych portali informacyjnych).
     
Rys. 1. Wizytówka Google Moja Firma hotelu. 
Źródło: Google

Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się zarówno w przypadku hoteli, które mają jedną siedzibę, jak i w przypadku sieci hoteli zlokalizowanych w różnych miejscowościach. Pamiętaj jednak, że najlepiej dla każdego z obiektów stworzyć oddzielne wizytówki Google Moja Firma i oddzielną podstronę w witrynie, nawet jeśli obiekty znajdują się w różnych dzielnicach tego samego miasta. 

Lekcja 2.
Dlaczego warto postawić na lokalne SEO dla hotelu? Ponieważ:

  • szybciej daje oczekiwane efekty – wzrost widoczności można odnotować już po 3 miesiącach, a wzrost ruchu po pół roku inwestycji,
  • dociera do użytkowników, którzy faktycznie chcą i mogą skorzystać z usługi noclegu,
  • daje większą szansę na konwersję (skorzystanie z noclegu).

4. Uzupełnij stronę o atrakcyjne treści
Jednym z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie klientów do hotelu jest regularne uzupełnianie i tworzenie wartościowych treści. Mogą to być zarówno treści ofertowe, jak i blogowe. Nie musisz trzymać się jednej tematyki – na hotelowym blogu warto zaprezentować najciekawsze atrakcje w okolicy, sposoby na aktywne spędzanie wolnego czasu czy przykładowe plany zwiedzania miasta i okolic. 
 

Rys. 2. Reklama Google Ads dla hotelu w sieci wyszukiwania. Źródło: Google


WAŻNE
Dlaczego warto założyć firmowego bloga? Ponieważ:

  • wspiera pozycjonowanie,
  • zwiększa ruch na stronie,
  • buduje wizerunek eksperta w branży,
  • wspiera pozyskiwanie konwersji (rezerwacji noclegów) w hotelu.

Dla każdej usługi warto utworzyć oddzielną podstronę, zwłaszcza jeśli oferujesz dodatkowe atrakcje w postaci...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy