Kameralność, receptura, unikatowość. Przyjemność z piwem rzemieślniczym

Fit & Food

Po wielkim przemeblowaniu na rynku piwa, kolejnego przewrotu dokonują producenci mocnych alkoholi. Wytwarzają rzemieślnicze okowity, giny i nalewki, bo Polacy chcą pić coraz lepsze trunki, na bazie starych receptur czy ekologicznych składników. I wydają na nie rocznie już prawie 200 mln złotych – stwierdza Magdalena Gryn z forbs.pl.

Na przestrzeni lat zmienia się charakter konsumpcji alkoholu w naszym kraju. Odnotowuje się spadek sprzedaży wódki, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży piwa oraz mocnych alkoholi premium. Obserwuje się wzrost zainteresowania lepszymi gatunkami piw przez konsumentów. Powyższe zjawisko dostrzegają koncerny piwowarskie, kładąc coraz większy nacisk na wypuszczanie na rynek nowych styli piwnych. Prognozuje się dalszy wzrost rynku piwa kraftowego. 
Odpowiedzią na powtarzalność smaków piw oferowanych przez międzynarodowe koncerny stała się tzw. piwna rewolucja, czyli gwałtowny wzrost małych, lokalnych producentów piwa, którzy postawili na oryginalność i jakość. Miłośnicy chmielowego trunku mieli zwyczajnie dosyć dyktatu wielkich kompanii piwowarskich i swój ulubiony, chmielowy napój zaczęli warzyć na własną rękę. W ten sposób narodziła się istotna gałąź współczesnego rynku piwnego, na którym piwa kraftowe zajmują coraz ważniejszą pozycję.
To ogólnoświatowe zjawisko związane z gwałtownym wzrostem zainteresowania konsumentów piwami lokalnymi, które zapewniają zupełnie nowe, często zdecydowanie bogatsze i głębsze doznania smakowe niż tradycyjne piwa sklepowe pochodzące od międzynarodowych, globalnych koncernów. Piwa rzemieślnicze produkowane są na zdecydowanie mniejszą skalę, najczęściej przez niewielkie browary i pasjonatów złocistego trunku, którzy chętnie korzystają zarówno z tradycyjnych receptur, jak i dorzucając nowe składniki, tworzą zupełnie nowe, niezwykle oryginalne połączenia smakowe.
Piwo w hotelu to temat poruszany raczej rzadko i chyba niesłusznie. Skupiamy się zazwyczaj na wyposażeniu i najróżniejszych udogodnieniach mających sprawić, że nasi goście poczują się w obiekcie dobrze. 
Poświęcamy sporo uwagi obsłudze, mówimy o logistyce, zapominając jednocześnie, że obecnie piwo, także w Polsce, staje się coraz popularniejszym elementem stołu, kuchni, towarzyskich spotkań. Odpowiedni dobór napojów alkoholowych i ich zaprezentowanie hotelowym gościom może stać się jednym z elementów sprawiających, że następnym razem ponownie wybiorą oni nasz hotel. 
Aby tak...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy