Dział: Fit & Food

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Restauracja hotelowa – jedzenie z dowozem

Czy restauracja hotelowa może z powodzeniem, świadczyć usługi takeaway i dobrze na tym zarabiać? Postaram się tutaj odpowiedzieć na to podstawowe pytanie i poruszyć kwestię innych elementów, które wpływają na ewentualną opłacalność dowozów w restauracjach.

Czytaj więcej

Kawa na zimno – rozwojowy trend dla gastronomii

Kawa parzona na zimno – brzmi egzotycznie? Cold brew, bo o nim mowa, chłodzi lepiej niż zimny prysznic i pobudza w sposób o wiele mniej inwazyjny dla ludzkiego organizmu, niż chemiczne napoje energetyczne. Popularność tego napoju na całym świecie wzrasta w bardzo szybkim tempie. Wielkość rynku cold brew w samych Stanach Zjednoczonych 5 lat temu wynosiła 166 mln $, obecnie zbliża się do 500 mln, a w 2025 R. ma osiągnąć 950 mln $*. Te dane zachęcają na tyle, że postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej trendowi na zimną kawę. Mamy nadzieję, że poniższy artykuł pomoże odkryć, jak przenieść płynące z globalnego trendu korzyści do swojego biznesu.

Czytaj więcej

Kawowa marka na popandemicznym rynku. Ekspert o tym, jak zbudować efektywną strategię sprzedaży

Polacy nie przestali pić kawy w pandemii, jednak z kawiarni i restauracji przenieśliśmy się do naszych domów. To wtedy znacząco wzrosła sprzedaż ekspresów w naszym kraju, a filozofia picia kawy nabrała nowego wymiaru. Dzisiejszy popandemiczny rynek ma duży potencjał, trzeba tylko na nowo określić podejście do klienta. Nie lada wyzwanie wyłoniło się przed menedżerami odpowiedzialnymi za strategię sprzedaży, którzy w swej codziennej pracy muszą mocniej brać pod uwagę argumenty niecenowe, jak innowacyjność, komunikacja z klientem oraz odpowiedzialność biznesu. O tym, co dziś jest najważniejsze dla marki wkraczającej na kawowy rynek, opowiada Piotr Jaskulski – CEO spółki Columbus Polska, która pod koniec 2021 roku zadebiutowała marką Qethereal.

Czytaj więcej

Wino w hotelu – restauracja, bankiety, minibar i co jeszcze?

Wina w hotelu to temat poruszany raczej rzadko i chyba niesłusznie. Skupiamy się zazwyczaj na wyposażeniu i najróżniejszych udogodnieniach mających sprawić, że nasi goście poczują się w obiekcie dobrze. Poświęcamy sporo uwagi obsłudze, mówimy o logistyce, zapominając jednocześnie, że obecnie wino, także w Polsce, staje się coraz popularniejszym elementem stołu, kuchni, towarzyskich spotkań. Odpowiedni dobór win i ich zaprezentowanie hotelowym gościom może stać się jednym z elementów sprawiających, że następnym razem ponownie wybiorą oni nasz hotel.

Czytaj więcej

Kameralność, receptura, unikatowość. Przyjemność z piwem rzemieślniczym

Po wielkim przemeblowaniu na rynku piwa, kolejnego przewrotu dokonują producenci mocnych alkoholi. Wytwarzają rzemieślnicze okowity, giny i nalewki, bo Polacy chcą pić coraz lepsze trunki, na bazie starych receptur czy ekologicznych składników. I wydają na nie rocznie już prawie 200 mln złotych – stwierdza Magdalena Gryn z forbs.pl.

Czytaj więcej

Alkohole z planem marketingowym. Jak sprzedawać alkohole premium?

Alkohole premium to już nie są bardzo małe liczby sprzedanych butelek w skali całego obrotu przy sprzedaży wszystkich alkoholi. W ubiegłym roku bowiem pierwszy raz w historii Polacy wypili więcej najdroższych alkoholi niż najtańszych, co oznacza że rynek premium przegonił najniższą półkę cenową.

Czytaj więcej