Dołącz do czytelników
Brak wyników

Hotel marketing

8 czerwca 2022

NR 3 (Maj 2022)

Kawa specialty – sposób na podwyższenie standardu Twojego hotelu

0 175

Kawa jest jednym z najważniejszych elementów poranka zarówno w domu, jak i w podróży. Niemalże każdy gość hotelowy tuż przed opuszczeniem budynku i rozpoczęciem dalszej części swojego dnia, raczy się filiżanką kofeinowego naparu. To, jak smakuje, w jaki sposób jest podana i jakie emocje jej towarzyszą porannej kawie, determinuje nastrój na resztę dnia i jest jednocześnie jednym z najsilniejszych wrażeń dotyczących hotelu, jakie dana osoba zabiera ze sobą. Czym jest kawa specialty? Jakie znaczenie ma kawa w Twoim hotelu? Jakie akcesoria są niezbędne do jej poprawnego zaparzenia? Na te oraz wiele innym pytań odpowiadamy, posiłkując się wiedzą specjalistów z Coffeedesk, największego dostawcy kawy najwyższej jakości w naszej części Europy.

Dobra kawa jako wyznacznik dobrego hotelu

Hotele przywiązują coraz większą wagę do jakości – dbają o świeżość produktów, sprowadzają je od lokalnych dostawców. W menu pojawia się rzemieślnicze piwo, starannie wyselekcjonowane wina, kawie często poświęca się natomiast zdecydowanie mniej uwagi. W pokojach goście znajdują saszetki z kawą instant lub 3 w 1 – produkty o podwyższonej kaloryczności, z dużą zawartością cukru i tłuszczu. Najwygodniejsze łóżko, luksusowe poduszki, wspaniała obsługa pokoju, znakomita restauracja i pomocny personel mogą zostać łatwo zapomniane, jeśli ostatnie wspomnienie gościa to gorzka i kwaśna kawa, która nie dodaje upragnionej energii przed ważnym spotkaniem lub pracowitym dniem. To niezwykle skuteczny sposób na to, by zniwelować uprzednie pozytywne wrażenia. Branża HoReCa za granicą bardzo wyraźnie dostrzegła już trend i możliwości związane z kawą specialty, ale i w Polsce pojawiają się już pionierzy, proponujący kawę najwyższej jakości jako standard w hotelu. 
Agnieszka Bukowska

POLECAMY

Czym jest kawa specialty? 

Specialty to kawa, która swoją jakością, smakiem i aromatem wybitnie wyróżnia się ponad inne ogólnodostępne kawy. Aby uzyskać takie miano, na skali od 0 do 100 kawa musi uzyskać 80 punktów w ocenie certyfikowanego Q-gradera, czyli kawowego „sommeliera” z ogromnym doświadczeniem. Specialty to nie sama kawa, lecz cały proces jej przygotowania od farmy do filiżanki, który poprzez swoją niezwykle złożoną strukturę wymaga odpowiednich narzędzi, wiedzy, umiejętności, doświadczenia i pasji. Kawy specialty cechuje także transparentność i możliwość identyfikacji producenta.

Miłość od pierwszego parzenia

Nowa fala kawowa obejmuje nie tylko sam produkt i jego jakość, ale także nowe – alternatywne – metody parzenia. Obok ekspresów – ciśnieniowych i przelewowych, pojawiają się ręczne (i przez to bardziej przystępne) akcesoria, takie jak drip, chemex, aeropress, czy niezwykle efektowny syfon. Fakt, że się pojawiają, nie oznacza jednak, że są to produkty nowe na rynku. Chemex został opatentowany w 1941 roku i od tego czasu stał się nieodłącznym elementem niemalże każdego amerykańskiego domostwa, a także eksponatem w nowojorskim Museum of Modern Art. Syfon do kawy zaprezentowano po raz pierwszy w roku 1830.
 


Amerykański sen i

...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy