Dobra kawa jako wyznacznik dobrego hotelu
Hotele przywiązują coraz większą wagę do jakości – dbają o świeżość produktów, sprowadzają je od lokalnych dostawców. W menu pojawia się rzemieślnicze piwo, starannie wyselekcjonowane wina, kawie często poświęca się natomiast zdecydowanie mniej uwagi. W pokojach goście znajdują saszetki z kawą instant lub 3 w 1 – produkty o podwyższonej kaloryczności, z dużą zawartością cukru i tłuszczu. Najwygodniejsze łóżko, luksusowe poduszki, wspaniała obsługa pokoju, znakomita restauracja i pomocny personel mogą zostać łatwo zapomniane, jeśli ostatnie wspomnienie gościa to gorzka i kwaśna kawa, która nie dodaje upragnionej energii przed ważnym spotkaniem lub pracowitym dniem. To niezwykle skuteczny sposób na to, by zniwelować uprzednie pozytywne wrażenia. Branża HoReCa za granicą bardzo wyraźnie dostrzegła już trend i możliwości związane z kawą specialty, ale i w Polsce pojawiają się już pionierzy, proponujący kawę najwyższej jakości jako standard w hotelu.
Agnieszka Bukowska
POLECAMY
Czym jest kawa specialty?
Specialty to kawa, która swoją jakością, smakiem i aromatem wybitnie wyróżnia się ponad inne ogólnodostępne kawy. Aby uzyskać takie miano, na skali od 0 do 100 kawa musi uzyskać 80 punktów w ocenie certyfikowanego Q-gradera, czyli kawowego „sommeliera” z ogromnym doświadczeniem. Specialty to nie sama kawa, lecz cały proces jej przygotowania od farmy do filiżanki, który poprzez swoją niezwykle złożoną strukturę wymaga odpowiednich narzędzi, wiedzy, umiejętności, doświadczenia i pasji. Kawy specialty cechuje także transparentność i możliwość identyfikacji producenta.
Miłość od pierwszego parzenia
Nowa fala kawowa obejmuje nie tylko sam produkt i jego jakość, ale także nowe – alternatywne – metody parzenia. Obok ekspresów – ciśnieniowych i przelewowych, pojawiają się ręczne (i przez to bardziej przystępne) akcesoria, takie jak drip, chemex, aeropress, czy niezwykle efektowny syfon. Fakt, że się pojawiają, nie oznacza jednak, że są to produkty nowe na rynku. Chemex został opatentowany w 1941 roku i od tego czasu stał się nieodłącznym elementem niemalże każdego amerykańskiego domostwa, a także eksponatem w nowojorskim Museum of Modern Art. Syfon do kawy zaprezentowano po raz pierwszy w roku 1830.
Amerykański sen i
...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!