Pobyt służbowy? Jak dotrzeć do gościa dzięki wyszukiwarce?

Hotel marketing

Hotele dostępne tylko dla gości przebywających w podróży służbowej, sportowców i medyków. Tak brzmi w skrócie treść aktualnych zasad prowadzenia działalności dla branży hotelarskiej. Część obiektów podjęło decyzje o zamknięciu, część nadal funkcjonuje i szuka każdej możliwości dotarcia do klientów na bieżące pobyty. Jak wykorzystać do tego celu kampanie Google Ads? Na które rozwiązania warto postawić i jak sprawić, aby w tym trudnym okresie trafiać precyzyjnie przy minimalnych budżetach?

Kampanie w Google mają tę cechę, że dopasowują się do potencjału, który niestety mocno spadł. W kampaniach lokalnych pewną przewagę mają hotele miejskie nad hotelami resortowymi – intencje wyjazdów służbowych mocniej oddziałują na frazy „hotel w centrum Warszawy czy hotel we Wrocławiu” niż „hotel w Karpaczu czy Kołobrzegu”. Frazy lokalne w przypadku hoteli miejskich na ogół dotyczą pobytów bieżących, rezerwowane często z maksymalnie kilkudniowym wyprzedzeniem. Warto uwzględnić hasła ogólne – „hotel Wrocław, we Wrocławiu”, których w gorącym okresie hotelarze unikali lub ograniczali ze względu na duży zasięg i niską precyzję, a dzisiaj są na wagę złota. W dużych ośrodkach miejskich potencjał mają także nadal szczegółowe słowa kluczowe – „hotel Warszawa blisko dworca, blisko lotniska czy centrum”. Do tej pory z dużą ostrożnością należało podchodzić do słów „noclegowych”, które są wieloznaczne – np. „noclegi Szczecin centrum” dzielone pomiędzy hotelami, apartamentami, kwaterami itp., jednak w okresie walki o przetrwanie, spadku potencjałów i znacznie niższych cen warto uwzględnić te hasła w strategii.
 

POLECAMY

Rys. 1. Przykładowe grupy reklam dla miejskiego hotelu w Toruniu, które oddziałują na użytkowników wyszukujących hotelu wg szczegółowych preferencji lokalizacyjnych

Kampania dla wyszukujących w pobliżu

O ile powyższa kampania lokalna skutecznie trafia do osób planujących pobyt z wyprzedzeniem lub używających lokalnych dopełnień haseł, o tyle dobrze jest przygotować także specjalną kampanię na urządzenia mobilne, która spowoduje wyświetlanie reklamy w przypadku, gdy użytkownik znajduje się fizycznie np. w promieniu 10 km od hotelu (taka reklama działa głównie na urządzeniach mobilnych oraz przeglądarkach na desktopach przekazujących lokalizację do Google). W takim przypadku należy uwzględnić bardziej ogólne słowa kluczowe – „hotel, nocleg”, a także „hotel w pobliżu czy blisko mnie” koniecznie z opcją, gdy użytkownik fizycznie znajduje się w wybranej lokalizacji (domyślna opcja w Google Ads obejmuje także osoby zainteresowane daną lokalizacją, co w przypadku braku nazwy miejscowości w wyrażeniu jest nieprecyzyjne).

Wykorzystaj zamkniętą konkurencję

Planując kampanie, warto mieć na uwadze to, że duża część reklamodawców w branży wycofała się z racji ograniczania kosztów lub zawiesiła działalność. To wiąże się ze spadkiem kosztów jednostkowych kliknięć, wobec czego final...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy