Poznaj nowości w programach reklamowych

Hotel marketing

W ostatnich miesiącach Google serwuje dużo zmian w swoich programach reklamowych, z których coraz liczniej korzystają hotelarze. Niektóre zmiany to lifting znanych rozwiązań, ale nie brakuje też nowości określanych nawet mianem rewolucji.

Warto przyjrzeć się bliżej ZMIANOM w najpopularniejszych programach, czyli Google Ads i Google Analytics.

Zmienia się już sama nazwa programu – AdWords  znika po 18 latach istnienia, a jego miejsce zajmuje Google Ads. Zmiana jest już widoczna dla wszystkich użytkowników kont korzystających z nowego interfejsu oraz w oficjalnej dokumentacji i centrum wsparcia. Wraz ze zmianą nazwy Google zaoferował nowy typ kampanii oparty na technologii uczenia maszynowego, dzięki czemu małym hotelom czy pensjonatom będzie łatwiej reklamować się samodzielnie. Z tego powodu zniknie niebawem AdWords  Express – narzędzie, które do tej pory pełniło tę funkcję.

POLECAMY

Po co te zmiany? Od dłuższego czasu Google pracuje nad uproszczeniem i ujednoliceniem produktów reklamowych. Niedawno wprowadzone zostało narzędzie Google Marketing Platform, które integruje w jeden ekosystem inne wykorzystywane przez hotelarzy usługi: Google Analytics – narzędzie analityczne obecne na ponad 95% stron polskich hoteli, Google Tag Manager – coraz popularniejsze narzędzie do zarządzania tagami w obrębie witryny, czy Google Data Studio – rozwiązanie pozwalające w przejrzysty i jasny sposób przedstawić praktycznie każde dane z prowadzonych kampanii reklamowych.

Na lipcowej konferencji Google Marketing Innovation Keynote Google zaprezentował wiele rozwiązań, które w połączeniu z technologiami związanymi ze sztuczną inteligencją oraz uczeniem maszynowym sprawiają, że czujemy się trochę jak w świecie magii. Magii, która ma dać niesamowite efekty, a których początek właśnie się zaczął.

Rys. 1. Ekran powitalny nowej platformy Google Marketing Platform integrującej wszystkie dotychczasowe produkty reklamowe firmy

 

Więcej miejsca na informacje 

W ostatnich tygodniach Google wprowadził zmiany w rozszerzonych reklamach tekstowych, dzięki czemu hotelarze mają obecnie więcej miejsca na przekazanie swojego komunikatu potencjalnym klientom. Jest to dodatkowy, trzeci nagłówek w reklamie oraz dodatkowy drugi tekst reklamy. Obydwa pola są opcjonalne, oznaczone na kontach jako nowość i nie rotują się. Przy okazji tej zmiany pole opisu może zawierać teraz do 90 znaków. Warto przejrzeć swoje reklamy tekstowe w wyszukiwarce i wykorzystać dodatkowe pola. W połączeniu z rozszerzeniami reklam ilość informacji, które może zobaczyć potencjalny klient naszego hotelu, znacznie się zwiększyła. Ważny jest też fakt, że edycja reklamy i uzupełnienie jej o dodatkowy nagłówek czy opis nie wpływa na wypracowaną historię i nie powoduje wyczyszczenia statystyk.

Rys. 2. Przykład reklamy tekstowej rozbudowanej o dodatkowy trzeci nagłówek oraz drugi opis

 

Rys. 3. Raport w sekcji Lokalizacje > Raport wg sklepu zawierający dane istotne z punktu widzenia promocji fizycznej lokalizacji – wizyty, kliknięcia zakończone połączeniem czy wyświetlenia trasy dojazdu

 

Reklamy elastyczne w wyszukiwarce

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce pozwalają stworzyć reklamę, która dopasowuje się, by wyświetlać klientom trafniejsze komunikaty i więcej tekstu. Podczas tworzenia tego formatu reklamowego mamy do dyspozycji wiele nagłówków i tekstów reklamy. System Google będzie je automatycznie łączyć i rotować w różnych kombinacjach, aby sprawdzić, który wariant jest najskuteczniejszy. Elastyczne reklamy w wyszukiwarce mogą zwiększyć skuteczność kampanii, ponieważ ich treść jest dopasowywana do haseł wyszukiwanych przez potencjalnych klientów. 

Wykorzystywanie reklamy elastycznej pozwala na dostosowanie jej do szerokości ekranu urządzenia użytkownika. Jak sygnalizuje...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy