Kilka faktów pokazuje, że rok 2019 w wyszukiwarce Google był korzystny dla polskich hoteli. Zarówno dla wyników organicznych, jak i sponsorowanych nastąpił 8-proc. ogólny wzrost wyszukiwania słów kluczowych dla segmentu „Hotele, motele i ośrodki wypoczynkowe w Polsce". Z pewnością nikogo nie będzie dziwić także fakt dalszego zwiększania udziału urządzeń mobilnych w wyszukiwaniach o 25%, przy jednoczesnym spadku ilości wyszukiwań na tabletach o 14% oraz komputerach o 8%. Kolejny rok mobile za nami.
POLECAMY
Spore wzrosty zanotowali także hotelarze w Google Ads. Ilość interakcji z reklamami zwiększyła się aż o 28% rok do roku, a współczynniki kliknięć CTR dla branży hotelarskiej wzrosły średnio o 9%. Z jednej strony może to być odebrane jako dalsze powiększanie monopolu wyszukiwarki i konieczność inwestycji większych budżetów, jednak z drugiej strony nastąpił także spadek kosztów kliknięć CPC w wyszukiwarce o 7% rok do roku. Zarówno niższy koszt kliknięć, jak i wyższy współczynnik CTR był podyktowany rozwijaniem elastycznych i dynamicznych formatów reklamowych oraz udziałem sztucznej inteligencji w określaniu stawek czy docelowego targetu. Optymizmem napawa także współczynnik wzrostu sprzedaży e-commerce, który urósł średnio o 44%.
Rok w wyszukiwarce to jednak nie tylko współczynniki. Przyjrzymy się wynikom wyszukiwania poszczególnych witryn, zaczynając od najpopularniejszych witryn i OTA wg kolejności:
- Booking.com (5,66% wzrostu)
- Trivago (13,11% spadku)
- Travelist (7,11% wzrostu)
- Groupon (23,21% spadku)
- Triverna (84,56% wzrostu)
Booking.com notuje delikatny wzrost zapytań nazwy w wyszukiwarce, a z ciekawostek, które były wyszukiwane podczas haseł powiązanych, występowały m.in. „booking reklamacja” (130% wzrostu), „booking kod rabatowy” (100% wzrostu), „booking genius” (80% wzrostu), ale też nowa fraza „piosenka z reklamy booking.com”. Listę zamyka z kolei Triverna, która pomimo, że jest wielokrotnie rzadziej wyszukiwanym brandem od Booking.com, to zanotowała największy wzrost popularności rok do roku.
Rys. 1. Trend pokazujący zainteresowanie poszczególnymi pośrednikami w ostatnich 12 miesiącach
Ranking najczęściej wyszukiwanych marek hotelowych wg kolejności:
Hotel Gołębiewski (22% wzrostu)
Sieć hoteli, której chyba nikomu przedsta...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!