Rok 2019 w wyszukiwarce. POZNAJ HOTELE wyszukiwane najczęściej

Hotel marketing

Jak co roku Google za pomocą swojego narzędzia Google Trends opublikował raport „Rok w wyszukiwarce” będący podsumowaniem wyszukiwanych słów kluczowych i tematów w 2019 r. Stworzyliśmy hotelarski odpowiednik tych zapytań, dzięki czemu powstała lista najpopularniejszych hoteli wyszukiwanych w 2019 r., ale też pośredników i regionów, do których wybierali się użytkownicy wyszukiwarki.

Kilka faktów pokazuje, że rok 2019 w wyszukiwarce Google był korzystny dla polskich hoteli. Zarówno dla wyników organicznych, jak i sponsorowanych nastąpił 8-proc. ogólny wzrost wyszukiwania słów kluczowych dla segmentu „Hotele, motele i ośrodki wypoczynkowe w Polsce". Z pewnością nikogo nie będzie dziwić także fakt dalszego zwiększania udziału urządzeń mobilnych w wyszukiwaniach o 25%, przy jednoczesnym spadku ilości wyszukiwań na tabletach o 14% oraz komputerach o 8%. Kolejny rok mobile za nami.

POLECAMY

Spore wzrosty zanotowali także hotelarze w Google Ads. Ilość interakcji z reklamami zwiększyła się aż o 28% rok do roku, a współczynniki kliknięć CTR dla branży hotelarskiej wzrosły średnio o 9%. Z jednej strony może to być odebrane jako dalsze powiększanie monopolu wyszukiwarki i konieczność inwestycji większych budżetów, jednak z drugiej strony nastąpił także spadek kosztów kliknięć CPC w wyszukiwarce o 7% rok do roku. Zarówno niższy koszt kliknięć, jak i wyższy współczynnik CTR był podyktowany rozwijaniem elastycznych i dynamicznych formatów reklamowych oraz udziałem sztucznej inteligencji w określaniu stawek czy docelowego targetu. Optymizmem napawa także współczynnik wzrostu sprzedaży e-commerce, który urósł średnio o 44%.

Rok w wyszukiwarce to jednak nie tylko współczynniki. Przyjrzymy się wynikom wyszukiwania poszczególnych witryn, zaczynając od najpopularniejszych witryn i OTA wg kolejności:

  1. Booking.com (5,66% wzrostu)
  2. Trivago (13,11% spadku)
  3. Travelist (7,11% wzrostu)
  4. Groupon (23,21% spadku)
  5. Triverna (84,56% wzrostu)

Booking.com notuje delikatny wzrost zapytań nazwy w wyszukiwarce, a z ciekawostek, które były wyszukiwane podczas haseł powiązanych, występowały m.in. „booking reklamacja” (130% wzrostu), „booking kod rabatowy” (100% wzrostu), „booking genius” (80% wzrostu), ale też nowa fraza „piosenka z reklamy booking.com”. Listę zamyka z kolei Triverna, która pomimo, że jest wielokrotnie rzadziej wyszukiwanym brandem od Booking.com, to zanotowała największy wzrost popularności rok do roku.

Rys. 1. Trend pokazujący zainteresowanie poszczególnymi pośrednikami w ostatnich 12 miesiącach

 

Ranking najczęściej wyszukiwanych marek hotelowych wg kolejności:

Hotel Gołębiewski (22% wzrostu)

Sieć hoteli, której chyba nikomu przedstaw...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy