Różnicowanie serwisów OTA a jednotorowość w prowadzonych działaniach sprzedażowych

Revenue management

Przy natłoku wątpliwości dotyczących zasadności i efektywności współpracy hoteli z Online Travel Agency’s, niezmiennie fundamentalna pozostaje elementarna konieczność zachowania szansy budowania świadomości rezerwującego – od momentu dokonania wyboru, do pozyskania w swoich zasobach gościa regularnego i powtarzalnego.

Jakie są możliwości? Jedną z nich jest prezentacja własnej propozycji i przedstawienie jej w portfolio jednego z najsilniejszych graczy prezentujących wartości narzucone przez klasyczne OTA. Alternatywnie pozostawia się użytkownikowi możliwość wyboru oferty poprzez dywersyfikację kanałów-partnerów nowego nurtu, zapewniając sobie tym samym multichannelowość oraz zwielokrotniając włączane źródła.

POLECAMY

Kierunek jednotorowy

W przypadku obrania kierunku jednotorowości w dłuższej perspektywie intuicyjnym problemem oraz jego konsekwencją może okazać się monopol na przywłaszczenie sobie wyłączności hotelu ze wszystkimi jej konsekwencjami. Obecnie jest to zauważalne i szeroko analizowane przez grona opiniotwórczych specjalistów, którzy posiadają wiedzę popartą doświadczeniem. Potrafią oni zobrazować, jak taki kierunek może być niebezpieczny i pozbawiony oczekiwanej stabilności oraz integralnej niezależności wobec kanałów zewnętrznych.

Channel manager 

Takie zagrożenie stało się dzisiaj realne, stąd w odpowiedzi pojawia się ścieżka budowania umiejętności różnicowania dostępnych kanałów sprzedaży, wyłącznie przy zachowaniu niezbędnej automatyzacji jaką może zapewnić channel manager. Zwielokrotnienie źródeł, z których napływają rezerwacje, nie spowoduje wzajemnego ich wykluczania, ale dodatkowo pozwoli pozyskać zaplecze dla ich wymiennego uzupełniania. 
Oczywiste jest, że sytuacja, w której jeden z podmiotów, dyktując często niekorzystne warunki, wyklucza sytuację, w której stanowi wobec siebie poprawną biznesowo konkurencję i zabiega o aprobatę hotelu, który powinien pozostać w tej relacji stroną bezwarunkowo nadrzędną. W efekcie to i tak sam zainteresowany specyfiką hotelu, jego położenia oraz dodatkowych atutów klient dokona wyboru sposobu rezerwacji – bezpośrednio czy poprzez serwis partnerski, który wzbudził zainteresowanie użytkownika kierującego się własnymi, subiektywnymi spostrzeżeniami determinowanymi potrzebami, których jest mnóstwo, podobnie jak samych podróżujących. 

Zasadnicza rola partnera 

Odbiegając od istoty refleksji, skupmy się na zasadniczej roli, jaką powinien pełnić partner stanowiący realne wsparcie w procesie generowania oczekiwanej frekwencji. Serwisy rezerwacyjne, odbierane jako praktyczne i wygodne, a dzięki temu potrzebne hotelarzom, mogą być postrzegane jako atrakcyjne. Będzie tak jednak wyłącznie w sytuacji, kiedy proponowane hotelom warunki współpracy okażą się akceptowalne i zbudują płaszczyzny do rozumienia ich roli jako narzędzia wspierającego w cyklicznym procesie nieustannego zapewniania zadowalającego obłożenia. Kiedy ta warunkująca...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy