Co to są frazy kluczowe
Frazy kluczowe (z ang. keywords), czyli wyrażenia najtrafniej opisujące tematykę strony internetowej, to hasła, które użytkownicy internetu wpisują do wyszukiwarki w trakcie poszukiwań miejsca na wymarzone wakacje. Wśród nich na pewno pojawiają się słowa związane z typem obiektu i jego lokalizacją, na przykład: „pensjonat w Pieninach”, „agroturystyka nad jeziorem” czy „apartamenty w Krakowie”. Oprócz tego są odzwierciedleniem tego, jakie oczekiwania mają klienci co do noclegu – „cichy pensjonat”, „drewniany domek”, „bez dzieci”, „blisko wyciągu”, „z psem”, „ze śniadaniem”. Część tych fraz łączy się zatem z obietnicą, jaką obiekt składa wobec swoich klientów. To bardzo cenna wskazówka, na jakie frazy kluczowe należy postawić w treściach zawartych na stronie internetowej – w opisie oferty, w zakładce „O nas” czy na firmowym blogu.
POLECAMY
Jak wybrać właściwe frazy kluczowe
Pozycjonowanie to proces, dzięki któremu dana strona internetowa wyświetla się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwarki. Właściwie dobrane słowa kluczowe to jeden z najważniejszych elementów tego działania.
Dobierając słowa kluczowe, weź pod uwagę:
- frazy, które do wyszukiwarki wpisują potencjalni klienci – bardzo ważna jest więc dokładna analiza grupy docelowej,
- słowa kluczowe, z których korzysta konkurencja – tu wskazane jest dokładne przyjrzenie się stronom obiektów, z którymi rywalizujemy o uwagę użytkownika,
- charakterystyczne cechy własnej oferty, czyli wszystkie wyróżniki, na które zwracają uwagę klienci,
- dodatkowe wartości dla klientów, na przykład specjalne udogodnienia,
- frazy typu long tail, czyli dłuższe, bardziej szczegółowe wyrażenia wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki, na przykład „domek z kominkiem Szklarska Poręba” – zazwyczaj im bardziej sprecyzowane zapytanie, tym klient bardziej zdecydowany na konkretną ofertę,
- frazy związane z lokalizacją, a więc z nazwą miasta, regionu, atrakcji turystycznej zlokalizowanej w pobliżu, na przykład „nocleg blisko Energylandii”.
Warto spojrzeć na kwestię fraz kluczowych szeroko. Jeżeli oferujesz możliwość noclegu z pupilem, zastanów się, co do wyszukiwarki wpisują właściciele kotów czy psów, zanim wyruszą w podróż. „Jak podróżować z kotem”, „co zabrać na wakacje z psem”, „jak uspokoić psa w samochodzie”, „czy można przewozić kota w pociągu” – te pytania to idealne źródło inspiracji do tworzenia treści na Twoją stronę, na przykład na firmowy blog.
Jakie narzędzia pomogą zaplanować frazy kluczowe
Z pomocą specjalistycznych narzędzi analitycznych można sprawdzić, jak często dane słowo kluczowe jest wyszukiwane przez użytkowników i w jakich wariantach występuje. Senuto i Semstorm to narzędzia, dzięki którym można skutecznie...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!