Słowa-drogowskazy – jak promować w internecie obiekty turystyczne

Hotel marketing

Gdzie ludzie najczęściej szukają miejsca, w którym będą mogli zatrzymać się w czasie urlopu lub wyjazdu służbowego? Oczywiście w internecie, a konkretnie – wpisują zapytanie do wyszukiwarki Google. Jak w przypadku każdej branży – także właściciele obiektów turystycznych muszą więc zabiegać o to, by wyróżnić się na tle konkurencji w sieci. Walka trwa przecież niezależnie od sezonu. Rywalizacja z serwisami zbierającymi oferty czy porównywarkami cenowymi nie jest łatwa, ale sukces jest możliwy. Jednym ze skuteczniejszych narzędzi do „złapania” klienta jest zoptymalizowanie strony internetowej. Na czym polega? Na wprowadzeniu na swojej stronie takich zmian, aby zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i ściągała jak najwięcej zainteresowanych. Jak zatem obłaskawić wyszukiwarkę? Kluczowym pomocnikiem mogą się okazać… frazy kluczowe.

Co to są frazy kluczowe

Frazy kluczowe (z ang. keywords), czyli wyrażenia najtrafniej opisujące tematykę strony internetowej, to hasła, które użytkownicy internetu wpisują do wyszukiwarki w trakcie poszukiwań miejsca na wymarzone wakacje. Wśród nich na pewno pojawiają się słowa związane z typem obiektu i jego lokalizacją, na przykład: „pensjonat w Pieninach”, „agroturystyka nad jeziorem” czy „apartamenty w Krakowie”. Oprócz tego są odzwierciedleniem tego, jakie oczekiwania mają klienci co do noclegu – „cichy pensjonat”, „drewniany domek”, „bez dzieci”, „blisko wyciągu”, „z psem”, „ze śniadaniem”. Część tych fraz łączy się zatem z obietnicą, jaką obiekt składa wobec swoich klientów. To bardzo cenna wskazówka, na jakie frazy kluczowe należy postawić w treściach zawartych na stronie internetowej – w opisie oferty, w zakładce „O nas” czy na firmowym blogu. 

POLECAMY

Jak wybrać właściwe frazy kluczowe

Pozycjonowanie to proces, dzięki któremu dana strona internetowa wyświetla się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwarki. Właściwie dobrane słowa kluczowe to jeden z najważniejszych elementów tego działania.
Dobierając słowa kluczowe, weź pod uwagę:

  • frazy, które do wyszukiwarki wpisują potencjalni klienci – bardzo ważna jest więc dokładna analiza grupy docelowej, 
  • słowa kluczowe, z których korzysta konkurencja – tu wskazane jest dokładne przyjrzenie się stronom obiektów, z którymi rywalizujemy o uwagę użytkownika,
  • charakterystyczne cechy własnej oferty, czyli wszystkie wyróżniki, na które zwracają uwagę klienci,
  • dodatkowe wartości dla klientów, na przykład specjalne udogodnienia, 
  • frazy typu long tail, czyli dłuższe, bardziej szczegółowe wyrażenia wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki, na przykład „domek z kominkiem Szklarska Poręba” – zazwyczaj im bardziej sprecyzowane zapytanie, tym klient bardziej zdecydowany na konkretną ofertę, 
  • frazy związane z lokalizacją, a więc z nazwą miasta, regionu, atrakcji turystycznej zlokalizowanej w pobliżu, na przykład „nocleg blisko Energylandii”. 

Warto spojrzeć na kwestię fraz kluczowych szeroko. Jeżeli oferujesz możliwość noclegu z pupilem, zastanów się, co do wyszukiwarki wpisują właściciele kotów czy psów, zanim wyruszą w podróż. „Jak podróżować z kotem”, „co zabrać na wakacje z psem”, „jak uspokoić psa w samochodzie”, „czy można przewozić kota w pociągu” – te pytania to idealne źródło inspiracji do tworzenia treści na Twoją stronę, na przykład na firmowy blog. 

Jakie narzędzia pomogą zaplanować frazy kluczowe

Z pomocą specjalistycznych narzędzi analitycznych można sprawdzić, jak często dane słowo kluczowe jest wyszukiwane przez użytkowników i w jakich wariantach występuje. Senuto i Semstorm to narzędzia, dzięki którym można skutecznie z...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy