Social media hotelu – jak je prowadzić?

Hotel marketing

44% konsumentów deklaruje, że na ich decyzję zakupową miały wpływ media społecznościowe (źródło: www.websitehostingrating.com/facebook-statistics). Co sprawia, że mają one takie znaczenie dla klientów i są jednym z najważniejszych czynników pozyskania gościa? Jak dbać o swoje konta w social mediach

Media społecznościowe pomagają docierać do danej społeczności, ułatwiają zrzeszanie odbiorców w jednym miejscu i szerzenie najważniejszych informacji. Warto, byś dbał o nie w takim samym stopniu, jak zwykle robisz to, opiekując się gościem przebywającym w Twoim obiekcie.

POLECAMY

„Dzień dobry, miło Cię poznać" – powitaj gościa i przedstaw się

Zapraszając gości do hotelu, dbasz o to, aby cały obiekt był zadbany, wszystkie przejścia i ważne miejsca odpowiednio oznakowane i oczywiście gościom nie umknęły takie informacje, jak np. godziny otwarcia restauracji, menu restauracji, hasło do Wi-Fi czy miniprzewodnik po mieście. Potraktuj swoje social media dokładnie tak samo. 

Uzupełnij lub uporządkuj informacje o hotelu w swoich zakładkach:

  • „Informacje" na Facebooku,
  • „Bio” na Instagramie,
  • „O nas” na LinkedIn. 

Przemyśl swoją nawigację na profilu facebookowym, czyli boczne menu. Sprawdź, czy adresy URL i nazwy Twoich profili odpowiadają nazwie Twojego hotelu i czy wszystkie miejsca, w których możesz podlinkować silnik rezerwacyjny, są odpowiednio skonfigurowane. W przypadku Instagrama dodatkowo istotne jest również to, abyś zadbał o przełączenie swojego konta na profil firmowy, dzięki czemu zyskujesz dostęp do najważniejszych statystyk profilu.

„Dziękuję za zaproszenie, świetnie wyglądasz!" – jak gość może się Tobą zachwycić?

Zachęciłeś już gościa do tego, by odwiedził Cię w mediach społecznościowych. Jak się tu prezentujesz? Zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, zdjęcie w zakładce informacyjnej... To wszystko powinno być atrakcyjne, spójne i mieć odpowiednio dobrane formaty:

  • Facebook i Instagram – zdjęcie profilowe: 900 × 900 pikseli (px), najlepiej, jeśli będzie to logotyp Twojego hotelu. Pamiętaj, żeby logotyp nie zajmował całości grafiki, ponieważ zdjęcie profilowe zostanie przycięte w okrąg.
  • Facebook – zdjęcie w tle: 820 × 312 px dla komputerów i 640 × 360 px na mobile. To, co najważniejsze, musi zostać dopasowane w wymiar na smartfony – wówczas unikniesz ryzyka, że istotne elementy zostały ucięte. Dobrą praktyką jest dodawanie filmu w zdjęciu w tle.
  • Facebook – zdjęcie w informacji w prawej kolumnie: umieść tu swoje najlepsze zdjęcie – może to być wnętrze albo obiekt widoczny z zewnątrz.
  • LinkedIn - zdjęcie w tle: 1584 × 396 px, możesz skorzystać z gotowych grafik, które oferuje LinkedIn, ale lepiej wgrać własną, prezentującą atuty obiektu.

Pamiętaj, że nawet opisy folderów w galerii zdjęć mają znaczenie. Kiedy gość chce obejrzeć wnętrze hotelu lub wyposażenie sali konferencyjnej, nie będzie przeklikiwał się przez folder, w którym jest 5000 zdjęć z opisem „Zdjęcia z telefonu". Porozdzielaj zdjęcia na galerie tematyczne – ułatwisz w ten sposób poznawanie Twojego obiektu.

„Na co masz ochotę? Mamy wiele do zaoferowania!” – jak nie zanudzić odbiorcy?

Twój odbiorca zdążył się rozgościć i planuje zostać z Tobą chwilę dłużej. Powinieneś go czymś zabawić, by nie porzucił Cię na rzecz innych profili. Kluczem jest różnorodność – dzięki niej unikniesz nudy. Publikuj content w taki sposób, by jednocześnie był on zróżnicowany, ale i kojarzony z Twoją marką. Jak to zrobić? Niezbędne jest opracowanie odpowiedniej strategii. 
Wykorzystuj przeróżne formaty i f...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy