Media społecznościowe pomagają docierać do danej społeczności, ułatwiają zrzeszanie odbiorców w jednym miejscu i szerzenie najważniejszych informacji. Warto, byś dbał o nie w takim samym stopniu, jak zwykle robisz to, opiekując się gościem przebywającym w Twoim obiekcie.
POLECAMY
„Dzień dobry, miło Cię poznać" – powitaj gościa i przedstaw się
Zapraszając gości do hotelu, dbasz o to, aby cały obiekt był zadbany, wszystkie przejścia i ważne miejsca odpowiednio oznakowane i oczywiście gościom nie umknęły takie informacje, jak np. godziny otwarcia restauracji, menu restauracji, hasło do Wi-Fi czy miniprzewodnik po mieście. Potraktuj swoje social media dokładnie tak samo.
Uzupełnij lub uporządkuj informacje o hotelu w swoich zakładkach:
- „Informacje" na Facebooku,
- „Bio” na Instagramie,
- „O nas” na LinkedIn.
Przemyśl swoją nawigację na profilu facebookowym, czyli boczne menu. Sprawdź, czy adresy URL i nazwy Twoich profili odpowiadają nazwie Twojego hotelu i czy wszystkie miejsca, w których możesz podlinkować silnik rezerwacyjny, są odpowiednio skonfigurowane. W przypadku Instagrama dodatkowo istotne jest również to, abyś zadbał o przełączenie swojego konta na profil firmowy, dzięki czemu zyskujesz dostęp do najważniejszych statystyk profilu.
„Dziękuję za zaproszenie, świetnie wyglądasz!" – jak gość może się Tobą zachwycić?
Zachęciłeś już gościa do tego, by odwiedził Cię w mediach społecznościowych. Jak się tu prezentujesz? Zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, zdjęcie w zakładce informacyjnej... To wszystko powinno być atrakcyjne, spójne i mieć odpowiednio dobrane formaty:
- Facebook i Instagram – zdjęcie profilowe: 900 × 900 pikseli (px), najlepiej, jeśli będzie to logotyp Twojego hotelu. Pamiętaj, żeby logotyp nie zajmował całości grafiki, ponieważ zdjęcie profilowe zostanie przycięte w okrąg.
- Facebook – zdjęcie w tle: 820 × 312 px dla komputerów i 640 × 360 px na mobile. To, co najważniejsze, musi zostać dopasowane w wymiar na smartfony – wówczas unikniesz ryzyka, że istotne elementy zostały ucięte. Dobrą praktyką jest dodawanie filmu w zdjęciu w tle.
- Facebook – zdjęcie w informacji w prawej kolumnie: umieść tu swoje najlepsze zdjęcie – może to być wnętrze albo obiekt widoczny z zewnątrz.
- LinkedIn - zdjęcie w tle: 1584 × 396 px, możesz skorzystać z gotowych grafik, które oferuje LinkedIn, ale lepiej wgrać własną, prezentującą atuty obiektu.
Pamiętaj, że nawet opisy folderów w galerii zdjęć mają znaczenie. Kiedy gość chce obejrzeć wnętrze hotelu lub wyposażenie sali konferencyjnej, nie będzie przeklikiwał się przez folder, w którym jest 5000 zdjęć z opisem „Zdjęcia z telefonu". Porozdzielaj zdjęcia na galerie tematyczne – ułatwisz w ten sposób poznawanie Twojego obiektu.
„Na co masz ochotę? Mamy wiele do zaoferowania!” – jak nie zanudzić odbiorcy?
Twój odbiorca zdążył się rozgościć i planuje zostać z Tobą chwilę dłużej. Powinieneś go czymś zabawić, by nie porzucił Cię na rzecz innych profili. Kluczem jest różnorodność – dzięki niej unikniesz nudy. Publikuj content w taki sposób, by jednocześnie był on zróżnicowany, ale i kojarzony z Twoją marką. Jak to zrobić? Niezbędne jest opracowanie odpowiedniej strategii.
Wykorzystuj przeróżne formaty i f...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!