10 praktycznych sposobów zwiększających widoczność hotelu w mediach społecznościowych

Hotel marketing

Media społecznościowe, w tym najpopularniejszy z nich Facebook, są nie tylko narzędziem kontaktu oraz źródłem informacji i rozrywki. To również znakomite narzędzie marketingowe, zwłaszcza w przypadku niektórych branż, do których z pewnością zalicza się branża hotelarska. Na Facebooku jest wielu potencjalnych klientów, do których warto trafić ze swoim przekazem marketingowym, zarówno bezpłatnym, jak i płatnym, zwiększyć świadomość marki czy sprzedać konkretne usługi.

Serwis Facebook nieustannie rozwija się technologicznie i wprowadza nowe funkcjonalności. Wiele z nich można wykorzystać przy prowadzeniu strony firmowej, warto więc śledzić na bieżąco nowości w tej kwestii. Chcielibyśmy przedstawić kilka sposobów na zwiększenie widoczności hotelu na Facebooku i w ostatecznym rezultacie sprzedaży swych usług.

POLECAMY

1. Stosuj płatną reklamę (nawet na małe kwoty)

Przekonanie, że reklama musi być kosztowna, jest mylne. Dotyczy to zwłaszcza reklamy internetowej, a jeszcze bardziej promocji na Facebooku. Zainwestowanie jedynie 100–200 zł w ciągu miesiąca może przełożyć się na kilkukrotne zwiększenie audytorium naszych publikacji oraz trafienie z przekazem internetowym do dokładnie sprecyzowanej grupy docelowej, z niskim kosztem jednostkowym.

Promocja postów

Zasięg całkowity posta to liczba osób, która zobaczyła ten właśnie wpis. Jest to tzw. zasięg organiczny (naturalny). Algorytmy Facebooka są jednak tak ustawione, że tylko małej części fanów profilu wyświetli się dany post. Oznacza to, że efekty naszej pracy mogą trafić do niewielkiej grupy. Tymczasem nawet drobne kwoty przeznaczone na płatną promocję postów mogą znacznie zwiększyć ich zasięg, a tym samym oddziaływanie wpisów. Poniżej przykłady zastosowania płatnej promocji postów w wysokości 5 zł na fanpage’u jednego z hoteli – klientów HMG. Jest to nowo założony profil, dlatego liczby bezwzględne nie są wysokie – można jednak zobaczyć, jaka jest różnica w całkowitym zasięgu obu postów (a publikację postów dzieli jedynie jeden dzień). Na pomarańczowo jest zaznaczony dodatkowy zasięg danego posta, wygenerowany dzięki płatnej promocji. Jak widać, w znacznym stopniu przewyższa on zasięg organiczny (bezpłatny).

Kampanie na polubienia

Jeśli nasz profil na FB ma stosunkowo małą liczbę fanów, warto pomyśleć nad dodatkową kampanią na polubienia. W krótkim czasie można pozyskać bardzo dużo fanów o określonej charakterystyce, na której nam zależy – np. grupę kobiet mających dzieci czy osoby należące do wyższej klasy średniej. Przy wybraniu grupy docelowej, która faktycznie wykaże zainteresowanie naszą stroną, możemy zejść nawet poniżej złotówki za jedno polubienie (przykład na rys. 3.).

Jeśli nasza kampania ma bezpośrednio spowodować rezerwację noclegu, to można mierzyć liczbę takich rezerwacji. Należy wówczas pamiętać o odpowiednim otagowaniu linków w kampanii; można dodatkowo utworzyć cel w Google Analytics mierzący wystąpienie konwersji.

 

Kampanie z linkiem do strony hotelu

Kampania z celem na przejścia to tani sposób, żeby (ściśle określeni) odbiorcy trafili na naszą stronę WWW i zapoznali się zarówno z samym hotelem, jak i konkretną ofertą pobytową. Jeśli grupa, którą wybierzemy w targetowaniu, będzie chętnie reagować na przekaz reklamowy, a ten ostatni będzie atrakcyjny wizualnie oraz zrozumiały i spójny pod względem tekstowym, to można osiągnąć jednostkowy koszt za kliknięcie grubo poniżej złotówki, a nawet poniżej 50 gr. Na rys. 4. przykłady dla dwóch kampanii jednego z hoteli – klientów HMG.

2. Mierz konwersję z reklam na FB

Aby wiedzieć, czy dana reklama jest skuteczna, ważne jest mierzenie jej wyników. Konwersja to określone oczekiwane działanie wykonane przez odbiorcę, potencjalnego klienta, w odpowiedzi na skierowaną do niego kampanię reklamową. Może to być wejście na stronę internetową, dokonanie zakupu (rezerwacji) czy pobranie pliku z broszurą informacyjną.

Co można i warto mierzyć

a. Konwersję na kliknięcia linku

Sprawdzajmy, ile z osób, które widziały reklamę, kliknęło na nią. Testujmy przy tym różne zdjęcia i warianty tekstowe reklamy, stosując przy tym CTA, czyli call to action (wezwanie do działania). W panelu Menedżera Reklam FB można dostosować widok kolumn i wybrać interesujące nas parametry, takie jak liczba kliknięć linku, współczynnik kliknięć linku (CTR) czy koszt kliknięcia (CPC).

b. Konwersję na wiadomości Messengera

W przypadku kampanii na wiadomości konieczne jest mierzenie liczby nowych konwersacji przez wiadomości oraz ich średni koszt.

c. Konwersję na rezerwacje online

Jeśli nasza kampania ma bezpośrednio spowodować rezerwację noclegu, to można mierzyć liczbę takich rezerwacji. Należy wówczas pamiętać o odpowiednim otagowaniu linków w kampanii; można dodatkowo utworzyć cel w Google Analytics mierzący wystąpienie konwersji. Na rys. 6. zrzut ekranu z tego ostatniego:

3. Testuj zróżnicowane rodzaje kampanii reklamowych

Facebook umożliwia stosowanie wielu różnych typów kampanii reklamowych, które przeznaczone są dla różnych celów marketingowych – może to być kampania zwiększająca świadomość marki, kierująca ruch na naszą stronę WWW, zwiększająca liczbę fanów, pozyskująca nowe kontakty (leady) czy zachęcająca do napisania wiadomości. Nie ograniczaj się więc np. tylko do reklam z przekierowaniem na stronę hotelu, ale stosuj inne, często bardziej efektywne rodzaje kampanii.

Żyjemy w czasach, w których materiały wideo stają się coraz bardziej popularne i oglądane, z coraz większym udziałem urządzeń mobilnych. Reklama wideo jest atrakcyjna i łatwo przyswajalna w formie, a na dodatek bardzo często tańsza od „nieruchomej” formy reklamy.

 

Kampania na wiadomości

To wart wypróbowania rodzaj kampanii, w którym zachęc...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy