Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje?

Artykuł | 21 kwietnia 2020 | NR 3
31

Obecnie goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję o zakupie. Zastanów się na tym, jakie elementy w głównej mierze sprawiają, że goście wybierają ten, a nie inny obiekt.

Opinie o hotelu budują reputację

Nawet najlepsze i najbardziej popularne obiekty noclegowe na świecie nie zbudowałyby swojej marki i bazy gości, gdyby opinie o nich były wyłącznie negatywne. Dlatego właśnie o to, jak postrzegany jest obiekt, należy dbać na wielu płaszczyznach. Ba, mało tego, nawet jeśli nie masz negatywnych opinii, to na pozytywne także należy odpowiadać.

Właśnie dlatego stworzyliśmy Channel Opinion. Z myślą o tym, żeby hotelarzom żyło się łatwiej. Bo wiemy, że zarządzanie opiniami to klucz do budowy silnej marki. Powołując się na badania przeprowadzone przez siteminder.com: aż 96% osób szukających noclegów powołuje się na opinie na temat danego obiektu. 

Co ciekawe, obiekty z branży HoReCa dalej mają problem z odpowiadaniem na opinie pozostawiane przez gości.

Spora część hotelarzy nie tylko nie odpowiada na publikowane opinie, ale również w żaden sposób nie sprawuje kontroli nad tym, co się o nich mówi w internecie. Dlaczego to takie ważne? Nie kontrolując pojawiających się opinii, nie wiesz, co goście sądzą o oferowanych przez Ciebie usługach.

Nie znasz ich odczuć, przez co nie masz pojęcia, co im odpowiada i jest Twoim największym atutem (więc należy to uwypuklić!). Nie wiesz także, co wymaga poprawy i nie masz świadomości, na poprawę których elementów bezwzględnie musisz zwrócić uwagę.

Nawet najlepsze i najbardziej popularne obiekty noclegowe na świecie nie zbudowałyby swojej marki i bazy gości, gdyby opinie o nich były wyłącznie negatywne. Dlatego właśnie o to, jak postrzegany jest obiekt, należy dbać na wielu płaszczyznach. Ba, mało tego, nawet jeśli nie masz negatywnych opinii, to na pozytywne także należy odpowiadać.

 

Opinii nie wolno lekceważyć. Spójrz na Rys. 1. Widok strony głównej serwisu TripAdvisor.

Rys. 1. Widok strony głównej serwisu TripAdvisor

 

 

Według danych opublikowanych przez „Guardiana”, co miesiąc prawie 460 mln ludzi (blisko 1 na 16 osób na Ziemi!) odwiedza serwis TripAdvisor lub któryś z jego odłamów. Choćby to daje jasny sygnał, że warto przedstawić swój obiekt w tym serwisie. TripAdvisor od pewnego czasu mocno skierował swój profil w stronę bardziej społecznościowego podejścia do tematu rezerwacji.

Już po samej stronie głównej widać, że ma bardziej społecznościowy sznyt. W pierwszym widoku widzisz zdjęcie opublikowane przez użytkownika (kolejny przykład, że zdjęcia odgrywają kluczową rolę!). Masz też możliwość polubienia danego kontrybutora bądź jego zdjęcia, opcje przesłania go dalej czy opublikowania we własnym profilu.

Lewa strona widoku to zachęta do publikacji Twoich własnych materiałów (zdjęć oraz recenzji), natomiast prawa to kolumna wskazująca, kogo warto obserwować na stronie TripAdvisor, czyli lista popularnych recenzentów, których opinie są często brane pod uwagę i traktowane jako godne polecenia i miarodajne. Nacisk na uwypuklenie materiałów użytkowników i możliwość lajkowania ich spostrzeżeń pokazuje wiodącą rolę recenzji w wyborze miejsca podróży.

Ludzie oceniają wiele elementów:

Rys. 2. Ocena przykładowego obiektu ze stolicy

 

 

Zaglądając w profil przykładowego obiektu z Warszawy (Rys. 2.), w oczy rzucają się średnia ocen obiektu, liczba recenzji oraz cztery kryteria składające się na średnią ocen:

  • lokalizacja,
  • ...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy