Według danych firmy Wallaroo, w USA grupa wiekowa 20–49 lat stanowi niemal 60% użytkowników tej platformy społecznościowej! To zaprzeczenie krzywdzących tez, że TikTok to miejsce dla dzieci, z bezsensownymi treściami i wyłącznie tańcami. Rozrywki, jak i informacji, szuka na niej coraz szersze spektrum odbiorców. Spraw, by Twoja marka zapewniła i jedno, i drugie, a zyskasz nowe miejsce kontaktu z docelowymi klientami. Tylko jak to zrobić, by przekuć komunikację w realne efekty? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci zrozumieć tiktokową rzeczywistość.
POLECAMY
Nagrywaj w pionie
Preferowane proporcje obrazu wideo są jednym z najbardziej jaskrawych przykładów na to, jak przewrotny i nieobliczalny bywa internet. Jeszcze kilka lat temu nagrywanie w pionie było niemalże powodem do wstydu – ceniło się nagrania poziome, pokazujące szeroki kadr, umożliwiające nam większy ogląd na to, co jest nagrywane.
Teraz TikTok szturmem zdobył świat, będąc platformą skrojoną pod smartfony i wcale nikt nie chce ich obracać. Szybka konsumpcja treści, ograniczająca do minimum niepotrzebne czynności, sprawiła, że naturalnym odruchem jest włączenie aplikacji i natychmiastowe oglądanie filmików. Nagrywanie w pionie jest wskazane, by wypełnić cały ekran, a tym samym zdobyć całą uwagę widza. Wszystkie filmy, które burzą ten utarty schemat, mają większe szanse na przewinięcie w pierwszej sekundzie, a więc – trzymaj pion!
Duet i stitch
Te groźnie brzmiące pojęcia są tak naprawdę jednym z głównych wyróżników serwisu.
Duet – pozwala na nagrywanie filmu, który jest jednocześnie wyświetlany obok oryginalnego.
Stitch – to wykorzystanie początku jednego filmu, by po kilku sekundach pojawiło się właściwe nagranie wykonane przez nas.
Obie funkcjonalności to sposób na interakcję z innymi twórcami – np. w challenge’ach tanecznych duety używane są do naśladowania układu, natomiast stitch wykorzystuje się, by zacytować fragment wypowiedzi z innego filmu, a następnie odnieść się do niej we własnym materiale.
Takie formy można nagrywać do innych filmów, ale również umożliwić (lub nie) nagrywanie ich z wykorzystaniem naszych fi...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!