Podróż po social mediach – jak wykorzystać je w komunikacji branży hotelarskiej?

Hotel marketing

Branża hotelarska to branża sprzedająca produkty „w ciemno”. Dlaczego? Nikt nie jeździ po potencjalnych obiektach, by przed wybraniem tego idealnego ocenić jego wygodę, otoczenie i usytuowanie względem turystycznych atrakcji. Zwłaszcza jeśli chodzi o wyjazd zagraniczny. Podstawą wyboru jest więc to, jakie informacje znajdziemy o danym hotelu. Dziś miejscem ich pozyskiwania jest przede wszystkim internet, a w szcze- gólności social media. Jak więc nie stracić okazji do stworzenia swojej cyfrowej wizytówki?

Wbrew pozorom hotele są do siebie bardzo podobne. Czynnikami najmocniej wpływającymi na wybór są lokalizacja i  cena – a to akurat elementy, których poprzez social media nie zmienimy. Załóżmy, że potencjalni goście doszli do momentu, gdy z segmentu kilku(nastu) hoteli w okolicy o podobnym rozkładzie cenowym mają wybrać jeden. Na profilu każdego z nich zobaczą zdjęcie błękitnego basenu albo najlepszego górskiego widoku, jaki tylko można uchwycić. Zobaczą też gustowne pokoje z łóżkami, telewizorem, balkonem i tarasem oraz mniej lub bardziej klimatycznymi drobiazgami ozdabiającymi wnętrze. Opinie? Sprawdzą je, jednak te zawsze wyglądają podobnie – większość będzie mówiła o tym, że pobyt był fantastyczny, pojawią się pojedyncze indywidualne problemy, które spowodowały przyznanie 7–8 gwiazdek w skali od 1 do 10, a w gąszczu komentarzy na pewno znajdziemy jakąś „dwóję”, ponieważ ktoś akurat spędził w obiekcie najgorszy wyjazd życia.
Klient dalej jest skołowany i nie do końca wie, co robić, a różnica cenowa jest niewielka. Co będzie stanowiło o przewadze jednego z nich?

POLECAMY

Emocje

Tu zresztą dotarliśmy do intrygującego momentu: rozpatrujemy cały proces z perspektywy osoby aktywnie poszukującej, wspierającej się być może porównywarkami ofert, i dopiero później liczymy na emocjonalną przewagę naszego obiektu. 
A gdyby tak „wyjść” do ludzi niczym pracownicy restauracji w programie Magdy Gessler? Gdyby uświadomić tę sympatyczną rodzinę z dwójką dzieci, że to u nas może znaleźć najlepszą familijną rozrywkę? A świeżo zaręczoną parę przekonać do tego, że apartament z widokiem na morze jest tym, czego potrzebuje podczas swoich pierwszych wspólnych wakacji?
Jedną sprawą jest bowiem prowadzenie kont na różnych portalach społecznościowych, a drugą działania reklamowe. Według Digital 2022: Global Overview Report potencjał zasięgu reklamowego poszczególnych platform w Polsce wygląda następująco:

  • Facebook – 17,7 mln,
  • Instagram – 10,7 mln,
  • YouTube – 27,2 mln, 
  • TikTok – 7,7 mln. 
     


Masz profil na którymś z nich? Świetnie! Ale czy chciał(a)byś za jego pomocą pozyskiwać nowe rezerwacje? Wykorzystaj zatem reklamowy potencjał platformy, by dotrzeć do swoich gości, którzy jeszcze nie wiedzą, że potrzebują wypoczynku w Twoim obiekcie. 

Wideo na 5 gwiazdek

Odłóżmy na chwilę na bok reklamy. Zanim do nich przejdziemy, musimy przecież mieć co reklamować. Na jakie materiały warto zwrócić uwagę?
Oglądanie zdjęć hoteli w social mediach lub na stronach internetowych to swego rodzaju gra w ruletkę. Statyczne ujęcia tylko w części oddają klimat obiektu, a dopasowanie kadru jest na tyle szerokie, że z łatwością można stworzyć odbiegające od prawdy widoki. Wideo pokazuje natomiast o wiele więcej i jest przy tym bardziej autentyczne.
Dobrze pokazuje to np. tiktokowy profil hotelu Czarny Potok w Krynicy-Zdroju (@czarnypotokkrynica), na którym w krótkich ujęciach możemy zobaczyć urzekające, naturalne okoliczności przyrody znajdujące się wokół hotelu.
Innym sposobem na pokazanie atutów na wideo jest nagranie montowanego filmu promocyjnego, takiego, jaki stworzył na YouTubie np. hotel Crystal Mountain w Wiśle, który pokazuje w nim najciekawsze ujęcia. To doskonałe narzędzie do zbudowania klimatu, jaki chcemy przekazać odbiorcom poprzez nasze materiały audiowizualne. 
W tym miejscu warto przypomnieć akapit reklamowy – na YouTubie czeka ponad 27 mln użytkowników, do których może trafić płatna reklama. O ile film na firmowym kanale jest dobrą wizytówką, którą warto chwalić się również na innych platformach, o tyle dobrze przygotowana kampania reklamowa pozwoli „pokazać się” np. osobom szukającym atrakcji w danym mieście.
Dodatkową, równie ważną kwestią pod względem docierania do nowych osób są...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy