Dołącz do czytelników
Brak wyników

Hotel marketing

21 września 2020

NR 4 (Sierpień 2020)

Wyszukiwarka – sprawdzone pomysły na trudny sezon jesienny

79

Czy wiecie, jaka jest główna zaleta widoczności strony hotelu w wyszukiwarce Google? Trafiamy w ten sposób tylko do osób, które faktycznie są zainteresowane konkretnym tematem, czyli hotelową ofertą. Nie strzelamy na oślep – „celujemy” tylko do odpowiedniej osoby w odpowiednim czasie. Dobrze przemyślany komunikat reklamowy i trafnie wytypowane słowo kluczowe będą stanowić zgrany duet w walce o klientów w trudnej COVIDowej rzeczywistości w branży hotelarskiej. A ta w branży układa się różnie

Hotele resortowe na chwilę złapały oddech w związku z trwającym jeszcze wysokim sezonem. Hotele miejskie tego niestety powiedzieć nie mogą, nadal czekając na poprawę sytuacji. Ostatnie dni to także rosnący niepokój spowodowany rozwijającą się ponownie epidemią w Europie i na świecie. Czy prawdziwe wyzwanie stoi wobec tego przed branżą na jesień?

Jeśli Twój hotel to miejsce chętnie wybierane przez rodziny, nie możesz pominąć kampanii na takie słowa, jak „hotel dla dzieci” czy „hotel rodzinny” z tą jednak różnicą, że warto doprecyzować kampanie o szczegółowe dane demograficzne, takie jak np. „rodzice niemowląt czy małych dzieci”. 

Rys. 1. Przykładowe wyszukiwane przez użytkowników hasła związane z sezonem wakacyjnym. Prawdopodobnie zbliżone formą zapytania pojawią się w jesiennych kampaniach

Przygotowaliśmy propozycję kampanii w zakresie marketingu w wyszukiwarce Google, na które warto postawić w tym trudnym okresie. Są to rozwiązania, które doskonale sprawdziły się w sezonie wakacyjnym w bieżących „pandemicznych” realiach, charakteryzujące się niskimi kosztami i wysoką konwersją. Na jakie kampanie w wyszukiwarce powinny postawić poszczególne hotele? Zacznijmy od hoteli resortowych:

  1. Wakacje poza sezonem. W ostatnich tygodniach niemal wszystkie media w Polsce pokazywały, jak jest tłoczno na naszych plażach, co z pewnością wpłynęło na osoby, które unikają tłumów i skupisk ludzi. Jeśli zaplanowałeś ofertę pod sprzedaż wrześniowych terminów, np. „Przedłużamy wakacje” czy „Wrześniowe wakacje”, to koniecznie uwzględnij także kampanie w wyszukiwarce na hasła, takie jak: „wakacje / urlop / wczasy poza sezonem, wakacje we wrześniu, wrześniowe wakacje itp.”. To dzięki niej masz możliwość trafić do osób, które chcąc uniknąć tłumów, przesunęły swoje wyjazdy lub jeszcze ich nie zaplanowały. Wyszukiwanie powyższych i podobnych haseł właśnie się rozpoczyna. 
  2. Hotel z bonem. Czy u Was w hotelu w momencie wprowadzanie bonu rozdzwoniły się telefony, które nie zaczynały się od pytania „a realizujecie bon turystyczny?”. Ta pierwsza fala już minęła, ale nadal pozostaje duża grupa ludzi, którzy zamierzają go wykorzystać poza sezonem. Warto przygotować odpowiednią kampanię uwzględniającą słowa kluczowe, takie jak „hotel z bonem, hotel z bonem nad morzem, hotel z bonem turystycznym, hotel honorujący bony itp.”. W kampanii przygotowanej z myślą o gościach realizujących bony koniecznie podkreślajcie atuty hotelu istotne z punktu widzenia rodzin z dziećmi, bo to rodzinna grupa jest naszym celem. Co prawda sezon wakacyjny się praktycznie zakończył, ale np. rodzice wykonujący wolny zawód z małymi dziećmi nadal mogą podróżować.
  3. Kampanie tematyczne. Tak nazwana przeze mnie kampania, a raczej grupa kampanii może być remedium na słabo sprzedający się sezon jesienny (a z pewnością na budowanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów). Kampanie tematyczne odpowiadają za wyświetlanie hotelu na słowach kluczowych wszystkich usług, jakie oferuje hotel. Mają tę cenną zaletę, że trafiają do osób, które nie boją się z nich korzystać i szukają np. hotelu z basenem. Aby to zobrazować, posłużę się przykładem: gdy ktoś wyszukuje ogólnego słowa kluczowego, np. „hotel na Mazurach”, to nie wiemy, czy jest to osoba, która szuka cichego i ustronnego miejsca czy dużego obiektu z szeregiem atrakcji. Uzupełnienie tej frazy o określoną tematykę, np. „hotel na Mazurach z basenem, hotel Mazury ze spa, hotel na Mazurach z kręgielnią”, lub też bardziej ogólne i niszowe hasła, np. „hotel blisko tras rowerowych, hotel blisko szlaku, hotel z siłownią” itp., precyzyjniej trafia w oczekiwania użytkownika, pozwala na wyświetlanie reklamy osobom o preferencjach dopasowanych do segmentu hotelu i skutecznie wspomaga budowanie świadomości oferty wśród konsumentów, którzy są targetem docelowym. 
  4. Po prostu jesień. „Jesień w górach, jesień na Mazurach, hotel na jesień, hotel z ofertą jesienną” itp. Możliwości i kombinacji jest całkiem sporo i wiele zależy od lokalizacji hotelu. Kampania może pełnić funkcję „edukacyjną” – hasła związane np. z jesienią na Mazurach wcale nie muszą odpowiadać za sprzedaż oferty (ponieważ mogą trafiać do osób zainteresowanych np. krajobrazami, zdjęciami, pomysłami na spędzenie czasu jesienią na Mazurach itp.), ale przy zastosowaniu odpowiedniej strategii (np. tylko ścisłe, konkretne słowo kluczowe) mogą być dobrym sposobem na budowanie świadomości oferty. 
  5. „Cisza i spokój”. Sytuacja odwrotna do tej opisanej powyżej. Jeśli atutem Twojego hotelu jest kameralność, to postaw na hasła z tym związane. W ostatnim artykule, który był zbiorem pomysłów na sprzedaż gorącego sezonu, zachęcałem do budowania kampanii na hasła „bezpieczne wakacje, wakacje z dala od ludzi, mały hotel na wakacje itp.”. Te przewidywania, poprzedzone wtedy stosunkowo małą ilością danych, sprawdziły się i słowa kluczowe miały (i dalej mają) duży zasięg. Dodatkowo okazuje się, że potrafiły one doprowadzić do bezpośredniej sprzedaży poprzez system rezerwacji na stronie.
  6. Kampanie rodzinne. Pomimo zakończonego już praktycznie sezonu wakacyjnego wyszukiwania poszczególnych fraz przez rodziny z dziećmi nie ustają. Jeśli Twój hotel to miejsce chętnie wybierane przez rodziny, nie możesz pominąć kampanii na takie słowa, jak „hotel dla dzieci” czy „hotel rodzinny” z tą jednak różnicą, że warto doprecyzować kampanie o szczegółowe dane de...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Sześć numerów czasopisma w wersji papierowej,
  • prenumeratę w wersji elektronicznej,
  • pełne archiwum czasopisma online,
  • 4 dostępy do szkoleń / webinariów organizowanych przez redakcję...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy